اخبار
کد خبر : 559 ۱۳۹۴/۰۶/۱۲   

ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر ارومیه توسعه می‌یابد

* ارومیه از نظر شبکه معابر جزو شهرهای مطلوب است

رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فاز اول تراموای شهری ارومیه با صرف اعتبار 200 میلیارد تومان در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی مي‌شود.

به گزارش ناي قلم، عادل فتاحی در گفت‌وگويي اظهار کرد: اکنون مراحل اجرایی تراموا در سه فاز توسط یک شرکت آلمانی دردست مطالعه است و مسیر های سه‌گانه، تعداد ایستگاه‌ها و پایانه‌های آن توسط مشاور مشخص شده است و در شورای ترافیک استان مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: بعد از اتمام مطالعات فاز اول تراموای شهری وارد فاز اجرایی مي‌شود که مدت زمان اتمام فاز اول 18 ماه پیش‌بینی شده است.

فتاحی با بیان اینکه شهر ارومیه از نظر شبکه معابر جزو شهرهای مطلوب است، بیان کرد: با توجه به این مهم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مطالعه و اجرای بی. آر. تی را با انتخاب مشاور و تعیین مسیر برای آن در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: متأسفانه بعد از انجام مطالعات اجرای بی. آر. تی این مهم به علت پدید آمدن پاره‌ای از مشکلات در شهر ارومیه اجرا نشد.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شورای اسلامی شهر ارومیه با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی طرح‌های مدرن و از نظر اقتصادی کم هزینه را در دست مطالعه دارد، گفت: برای رسیدن به افق 1405 شهر ارومیه طرح‌های تراموا، موتوری و مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس به ازای 25 وسیله نقلیه باعث کاهش ترافیک می‌شود، گفت: در راستای کاهش ترافیک در شهر ارومیه مقوله توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی مدنظر است و در این راستا هر سال تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده شهر نوسازی می‌شود.

مهندس فتاحی میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه را 10 سال عنوان کرد و گفت: اخیرا تعدادی از اتوبوس کاردنی در راستای امر نوسازی و توسعه و همچنین روان سازی ترافیک در رینگ میانی شهر به طول 5/22 کیلومتر خریداری و شروع به فعالیت در این رینگ شدند.

وی با بیان اینکه سالانه اعتبار معینی برای خرید اتوبوس‌ها شهری پیش بینی می‌شود، ابراز کرد: متأسفانه سهمیه اتوبوس‌های خریداری شده برای شهر ارومیه در طی سنوات گذشته از طریق تهران تحویل داده نشده است.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسی‌رانی از وضعیت مطلوبی در سطح شهر ارومیه برخوردار است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا