Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5584 ۱۳۹۶/۱۱/۱۷   

راه‌آهن مراغه - ارومیه تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود

 

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: تا پایان امسال راه‌آهن مراغه - ارومیه از مسیر میاندوآب، مهاباد و نقده افتتاح خواهد شد که طرح مهمی محسوب می‌شود و اهداف حمل بار و مسافر دارد.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در گفت‌وگویی درباره پروژه‌ها و طرح‌های مهم عمرانی استان آذربایجان غربی گفت: از زمان حضورم در این پست، «پتروشیمی مهاباد» برای تولید خط اتیلن کشور به بهره‌برداری رسید که طرح تأثیرگذار و مهمی در استان محسوب می‌شود زیرا صنایع پایین دستی پتروشیمی را شکل خواهد داد.

وی ادامه داد: «سد سردشت» هم از جمله طرح‌های مهم دیگر افتتاح شده در استان در چند ماهه اخیر است که توسط چیت‌چیان (وزیر نیرو) آبگیری اولیه‌اش انجام شد؛ این سد برای تأمین آب شرب، صنعتی و کشاورزی سردست افتتاح شد که از شهرستان‌های محروم استان آذربایجان غربی است که ۱۵۰ مگاوات برق هم تولید کرد و برای کنترل آب‌های مرزی افتتاح شده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد:  امسال همچنین سد سیلوه به بهره‌برداری و آبگیری رسید که در پیرانشهر قرار دارد و با اهداف مختلفی همچون تأمین آب کشاورزی و شرب افتتاح  شده است و ۹۵ میلیون متر مکعب آب در خود جای می‌دهد. هدف این پروژه، انتقال آب به حوضه دریاچه ارومیه جهت احیای دریاچه ارومیه هم هست.

کهوریان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نیز افتتاح راه‌آهن مراغه تا ارومیه را از مسیر میاندوآب، مهاباد ونقده خواهیم داشت که طرح مهمی محسوب می‌شود و اهداف حمل بار و مسافر دارد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌های مهمی که در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار می‌گیرد، احیای دریاچه ارومیه است که ذیل راهکار‌های چندگانه، این پروژه‌ها در حال انجام است و از سال ۹۴ دولت بالای ۲ هزار میلیارد برای آن هزینه کرده است  که امیدواریم تا ۱۰ سال آینده دریاچه به تراز اکولوژیک خود برسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا