اخبار
کد خبر : 5583 ۱۳۹۶/۱۱/۱۵   

تحصیل بیش از ۲۵ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در مدارس دارای بافت فرسوده

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۵ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در معرض تهدید بافت فرسوده قرار دارند.

به گزارش نای قلم، قهرمان رحمانی در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهدای بانک ملت میاندوآب اظهار داشت: در حالی که سرانه استاندارد آموزشی برای هر دانش آموز9.8 متر مربع است، این رقم در استان ما به ازای هر دانش آموز 9.4 متر مربع است و در کل کشور نیز 16.5 متر مربع است.

رحمانی ادامه داد با توجه به اینکه تراکم دانش آموز در استان آذربایجان غربی ۲۵ نفر است و نیاز به تاسیس آموزشگاه بیشتر احساس می‌شود و مشکل اصلی ما مدارس تخریبی و مدارسی است که نیاز به نقاوم سازی دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس استان نیاز به ترمیم و مقام سازی دارد در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان استان با خطر جدی مواجه هستند و باید اقدام عاجل صورت گیرد.

وی گفت: از سال ۸۵، ۱۴ مدرسه با ۱۱۷ کلاس بازسازی و ۱۱ مدرسه را نیز مقام سازی کرده ایم و در مهرماه امسال ۳۰۰ کلاس درس را احداث و تحویل آموزش و پرورش داده ایم و مدرسه‌ای هم که امروز افتتاح شد سومین مدرسه‌ای است که امسال در سطح استان ساخته شده است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با انجام رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا