اخبار
کد خبر : 5575 ۱۳۹۶/۱۱/۱۴   

راهکار پویایی و مانایی جوامع تحکیم ریشه هاست

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: هر جامعه ای برای اینکه بتواند پویایی و مانایی خود را بیشتر داشته باشد باید گذشته خود را به نسل آینده بشناساند و ریشه های خود را محکم کند.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در مراسم رونمایی از کتاب های «تا رهایی» و«یادمانده های سردشت» اظهار داشت: از جمله راه های تهاجم فرهنگی این است که دشمن داشته های ما را کم ارزش نشان دهد، فرهنگ ما را ضعیف کند و بین مردم اختلاف و تفرقه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه یک درخت با ریشه های خود محکم است، افزود: امروز درخت تناور انقلاب 39 سالگی خود را پشت سر گذاشته و چهلمین حیات خود را جشن می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: وقتی تاریخ ایران را می خوانیم یکی از نقص هایی که احساس می شود این است که تاریخ گذشته ما آنچنان که باید مکتوب نشده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مکتوب در گذشته ما ضعیف بوده است، متذکر شد: امروز اگر بخواهیم ریشه را قوی کنیم لازم است که گذشته را بنویسیم تا جوانان کشور گذشته سرزمین خود را بدانند و به آن افتخار کنند.

رادفر تاکید کرد: ما موظف و مجبور هستیم گذشته پرافتخار کشورمان را به نسل های آینده بشناسانیم و یکی از قویترین راه ها تولید و انتشار کتاب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ادامه داد: انقلاب اسلامی، نحوه شکل گیری و پیروزی آن علل و عوامل متعددی داشته است که یکی از عوامل آن همان کسانی بودند که قبل از انقلاب مبارزه را آغاز کردند.

به گفته وی، آنها بودند که زمینه و بستر را برای حضور گسترده مردم فراهم کردند تا اینکه در نهایت خیزش انقلابی حاصل شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رادفر اظهار امیدواری کرد همه نهادهای فرهنگی، تاریخ گذشته، داشته ها، افتخارات، رنج ها و خوشی ها را بنویسند تا برای نسل های بعدی به یادگار بماند.

حوزه هنری آذربایجان غربی از مراکز عمده تولید و انتشار کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی طی سالیان اخیر در آذربایجان غربی بوده است که کتاب هایی همچون «ابد + 10»، «عکس ها و خاطره ها» و «ذاکر» نمونه ای از این آثار هستند.  

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا