اخبار
کد خبر : 5574 ۱۳۹۶/۱۱/۱۴   

کتاب های «تا رهایی» و«یادمانده های سردشت» رونمایی شد

 

آئین رونمایی از کتاب های «تا رهایی» و«یادمانده های سردشت» امروز با حضور نویسندگان اهل سنت و شیعه و مسوولان استانی در محل سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، «یادمانده های سردشت» از تولیدات دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان غربی است که در آن گزیده ای از خاطرات «مصطفی نقیب سردشت» با موضوع حوادث و شخصیت های تاثیرگذار یکصد سال اخیر این منطقه به ویژه بمباران شیمیایی سردشت بیان شده است.

کتاب «تا رهایی» نیز مجموعه خاطرات 9 نفر از زندانیان سیاسی شهرستان ارومیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که با تلاش «حسین غفاری» توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری تولید شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در این مراسم گفت: مبارزان سیاسی شیعه و سنی آذربایجان غربی از دوران مبارزات و دفاع مقدس گنجینه هایی در خود دارند که حوزه هنری استان درصدد تولید و انتشار کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی طی سالیان اخیر در آذربایجان غربی بوده است.

احد هوشمند قره باغ اظهار داشت: کتاب تنها ابزار و قابی است که میراث فرهنگی یک جامعه را از نسلی به نسل دیگر انتقال می دهد، هرچند دنیای رسانه پیش می تازد اما کتاب جایگاه خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: امروز یادگاران تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ارومیه و سردشت گرد هم آمده اند و دو روایت از انقلاب اسلامی را بیان می کنند، گروهی از پایداری و گروهی از پاسداری انقلاب.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: حوزه هنری با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مرکز انتشاراتی سوره مهر و نویسندگان استانی در مدت سال های 94 تا 96، شش عنوان کتاب را با مضامین تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسانده است.

هوشمند اضافه کرد: همچنین حوزه هنری استان هفت عنوان پروژه تاریخ شفاهی جدید را برای سال 96 و 97 در دستور کار دارد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد این پروژه ها تبدیل به بهترین دستاوردهای استان در زمینه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی استان شوند.

مصطفی نقیب سردشت، نویسنده کتاب "یادمانده های سردشت" فرازهایی از خاطرات خود در خصوص مبارزات قبل و بعد از انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت: کتاب "یادمانده های سردشت" طی 25 سال گذشته در 500 صفحه به چاپ رسیده است

حسین غفاری نویسنده کتاب «تا رهایی» نیز گفت: این کتاب از سال 92 و در 245 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا