اخبار
کد خبر : 5571 ۱۳۹۶/۱۱/۲۷   

پیگیری عمیق و دقیق مطالبات

 

فریده غیرت/ بخشی از حقوق زنان در جامعه امروزی چنان که باید در حد مطلوب رعایت نمی‌شود و این عدم رعایت حقوق، باعث شکل‌گیری انتقاداتی در سطح و عمق خواهد شد، شاید این اظهار نظر تندی باشد، اما نباید از یاد برد که پیگیری مطالبات به صورت بیرونی و هیجانی، تاثیر عمیقی در جامعه نخواهد گذاشت.

این اعتراضات سطحی همان‌طور که در کوتاه‌ مدت شکل می‌گیرد، به سرعت هم در جامعه گم خواهد شد. وقت آن رسیده که به‌جای این اقدامات، مطالبات از راه‌های قانونی پیگیری شود.

این دیدگاه به هیچ‌وجه نظر خشکی نیست بلکه منطق حکم می‌کند که در شرایط موجود، با برگزاری ملاقات‌ها و مذاکرات قانونی پیگیر خواسته‌های خود بود. راه رسیدن به حقوق قانونی، نه هیاهوست و نه هیجان‌های شدید بیرونی. بلکه زمان آن فرارسیده است که به صورت قانونی با گفتمان جمعی، به حل معضلات موجود پرداخته شود.

باید با برگزاری جلسات پیشنهادی و هشدار قانونی و بررسی لازم مطالبات را پیگیری کرد. چراکه تجمعات به‌ظاهر شدید، امکان دارد در مدت زمان کم به برخی از افراد دلخوشی و شادمانی هدیه دهد، اما طولی نخواهد کشید که این انتقادات فروکش کرده و غالبا نتیجه مطلوبی هم دربر نخواهد داشت و آن هم به‌دلیل کم عمق بودن نحوه ارائه آن است.

درباره تعدد راههای قانونی پیگیری مطالباتی از این قبیل هم باید اشاره داشت باید از افرادی که قانون را به‌خوبی می‌شناسند و شناخت منطقی از جامعه فکور دوران خود دارند کمک گرفت و حتی در شرایطی، باید با برگزاری جلسات، ملاقات‌ها و کشف نظریات از دل این افراد، به رفع این مشکل پرداخت. اگر اقدامات قانونی زنان طبق روال خود درست و اصولی و همراه با مذاکره و مناظره پیش رود، به مرور زمان قطعا تاثیر خود را خواهد گذاشت. همان‌طور که باید توجه داشت امروزه اذهان عمومی متوجه حقوق زنان و وضعیت فعلی آنهاست.

موفقیت زنان در بخش اشتغال، مثل پزشکی، تدریس و پست‌های مدریتی خرد و کلان و اثبات شایستگی آنها به جامعه به صورت عملی نشان می‌دهد که کشور خواه‌ناخواه به سمت تغییر پیش می‌رود. همچنین باید اشاره داشت که این تغییرات صرفا با گذشت زمان صورت نگرفته، بلکه تلاش‌های مکرر و مصرانه فعالان حوزه زنان در طولانی مدت باعث وقوع این تغییرات در ساختار امروزی جامعه شده است.

 بنابراین اقدامات اساسی برپایه منطق و عقلانیت، ممکن است سرعت نداشته باشد اما بالاخره اثربخشی خود را خواهد داشت و بالعکس اگر این مطالبات به‌صورت اعمال سطحی بروز پیدا کند، احتمالا به سرعت هم فروکش خواهد کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا