اخبار
کد خبر : 5570 ۱۳۹۶/۱۱/۱۳   

ارجاع بیماربه خارج از مراکز درمانی برای تهیه دارو تخلف است

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع بیماربه خارج از مرکز درمانی برای تهیه دارو به لحاظ علمی منطقی نیست.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت وگویی با اشاره به اینکه بیمارستان باید به تمام نیازهای درمانی بیمار درطول مدت بستری چه به لحاظ تجهیزات و چه دارویی پاسخ دهد، اظهار داشت: بیمارستان باید تمام نیازهای بیمار را رفع کند، تهیه دارو خارج از بیمارستان و ارجاع بیماربه خارج از مراکز درمانی خلاف قانون بوده و به نوعی مداخله درپروسه درمان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان به لحاظ علمی نیز مورد تایید نیست، افزود: سیستم تهیه دارو باید دقیق و علمی بوده و تهیه حتی یک قلم دارو خارج از بیمارستان ممکن است مسیردرمانی بیمار را دچار مشکل کند، زیرا برخی مراکز تهیه دارو غیرقانونی فعالیت کرده و زنجیره تهیه و نگهداری دارو به درستی رعایت نشده است.

وی تاکید براینکه برخی داروهای تهیه شده خارج از مرکز درمانی تاریخ تولید و انقضای مشخصی ندارند، تصریح کرد: بنابراین همین مسائل به درمان بیماران نیز آسیب جدی وارد می کند، ضمن اینکه زنجیره خدمات درمانی به ویژه درشرایط بستری باید کامل بوده و مداخلات باید از طریق کادرپزشکی و پیراپزشکی صورت گیرد؛ البته بارها تاکید شده که بخش نظارتی وزارت بهداشت با ماموریت های آن مانند نظارت برعملکرد مراکز درمانی سازگار نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه بهداشت و درمان ماموریت های متنوعی دارد، گفت: بدنه نظارتی کوچک این وزارتخانه پاسخگوی ماموریت ها و فعالیت های متنوع وزارت بهداشت نیست، به ویژه درحوزه درمان و غذا و دارو وزارت بهداشت باید از طریق دولت درخواست جذب تعداد بیشتری نیروی متخصص و جایگزین نیروهای بازنشسته را دهد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت باید نیروهای متخصص نظارتی استخدام کند، افزود: این کار می تواند تا حدودی مشکلات را کاهش دهد، البته نظارت در وزارت بهداشت براساس پروتکل های سلامت اصلی ترین وظیفه وزارت بهداشت است؛ اما ارایه خدمات به عنوان فعالیت تصدی برای این وزارتخانه تعریف می شود، یعنی وزارت بهداشت این مسئله را می تواند به بخش های غیردولتی و خصوصی واگذار کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  تصریح کرد: همیشه این پرسش مطرح است که چرا دولت بعد از اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بدنه نظارتی خود را تقویت نکرد، به طورحتم عمده مشکلات به دلیل نبود نظارت کافی برعملکرد سازمان ها و دستگاه هانیست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا