اخبار
کد خبر : 5567 ۱۳۹۶/۱۲/۱۹   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

بی احتیاطی راننده پراید موجب مرگ عابر پیاده در ارومیه شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: بی احتیاطی راننده پراید در پل رو گذر آذربایجان شهر ارومیه موجب جان باختن عابر پیاده شد.

سرهنگ علی سعیدی در گفت و گویی افزود: راننده پراید در روی پل روگذر آذربایجان شهر ارومیه در حال حرکت به سمت خیابان والفجر بود که به علت عدم توجه به جلو ، عابر پیاده را زیر گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر مقصر بودن 50 درصدی راننده پراید، عابر پیاده نیز به علت استفاده نکردن از پل روگذر 50 درصد مقصر شناخته شد.

وی اظهار کرد: راننده پراید پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مقام قضایی شد.

3 سارق حرفه ای منزل در پیرانشهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی پیرانشهر گفت: سه سارق حرفه ای منزل در این شهرستان دستگیر شدند و به هفت فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ جلیل موسوی در گفت و گویی افزود: در پی چندین فقره سرقت از منازل در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با انجام تحقیقات لازم و کارهای اطلاعاتی نامحسوس موفق شدند تا سرنخ هایی از سارقان بدست آورند.

به گفته وی تلاش های ماموران با این فرضیه که سرقت ها توسط سارقان حرفه ای و با برنامه ریزی قبلی صورت گرفته، قوت گرفت و ماموران موفق به شناسایی سارقان شدند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی در ادامه مخفیگان سارقان را شناسایی کرده و پس از کسب مجوز قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه هر سه نفر سارق را در حین سرقت دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه سارقان به همکاری با یک نفر مالخر نیز اعتراف کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند

سواری پژو با بیش از 72 میلیون ریال خلافی در خوی توقیف شد

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با 72 میلیون و 250 هزار ریال خلافی در محور خوی - ماکو توقیف شد.

سرهنگ عباس فرمانی در گفت و گویی افزود: ماموران پلیس راه این سواری را جهت بازرسی متوقف کرده و با انجام استعلام های لازم به خلافی پرداخت نشده پی بردند.

وی با تاکید بر اینکه این خودرو به منظور پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد، گفت: بر اساس تبصره ماده 8 قانونی رسیدگی به تخلفات رانندگی، در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به ملک خودرو اعلام می کند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می شود.

سرهنگ فرمانی با اشاره به اینکه افزایش نرخ جرایم رانندگی یک عامل بازدارنده در کاهش تخلفات رانندگی است، افزود: تخطی از سرعت مطمئنه و رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی نه تنها زیان مالی دارد، ممکن است که تلافات جانی نیز در پی داشته باشد.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا