اخبار
کد خبر : 5562 ۱۳۹۶/۱۱/۱۱   

حمایت از شرکت های دانش بنیان از اصلی ترین سیاست های استان است

 

استاندار آذربایجان غربی، حمایت از نخبگان، واحدها و شرکتهای دانش بنیان را از اصلی ترین سیاستهای استان عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در دیدار مدیرعامل صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، ضمن درخواست حمایت و توجه ویژه صندوق از شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدکننده محصولات دانش بنیان در استان گفت: استانداری آذربایجان غربی نیز حمایت از نخبگان، پژوهشگران و واحدها و شرکت های دانش بنیان استان را جزو اولویت ها وسیاست های  خود می داند و تا حد امکان از آنان حمایت می کند.

وی تاکید کرد: لازم است سرمایه گذاری ها به سمت توسعه صنایع الکترونیک و رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان که توان اشتغالزایی و تولید ثروت بالایی دارند سوق داده شود؛ در همین راستا هیات هایی از آلمان برای بازدید از واحدهای تولیدکننده محصولات دانش بنیان و همچنین سرمایه گذاری در این حوزه به استان خواهند آمد.

شهریاری همچنین گفت: کارگروهی برای بررسی مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدکننده محصولات دانش بنیان در استان و همچنین حمایت از این واحدها تشکیل خواهد شد.

دکتر وحدت مدیرعامل صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک نیز در این دیدار بر لزوم حرکت به سمت تکنولوژی ها و صنایع های تک که اشتغالزا، ثروت آفرین و مزیت های زیست محیطی دارند تاکید کرد.

وی در ادامه به مزیت های استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی دارای مزیت های خیلی بالایی از جمله مزیت مرزی بودن و داشتن بستر توسعه ارتباطات بین المللی، وجود نیروی انسانی توانمند و اساتید و فارغ التحصیلان برجسته در رشته های دانش بنیان و حوزه تکنولوژی است که در تلاش هستیم با حمایت استانداری و صندوق صحا از فعالان و طرح های دانش بنیان استان حمایت کنیم.

در این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی استان نیز حضور داشتند که مسائل، مشکلات و مطالبات خود را از استانداری و صندوق صحا مطرح کردند.

مدیرعامل صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک امروز به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از تعدادی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدکننده محصولات دانش بنیان استان بازدید خواهد نمود و پس از بررسی های کارشناسی، تسهیلات لازم در اختیار این واحدها و طرح ها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، شرکت دولتی و مادر تخصصی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش های خصوصی و تعاونی می پردازد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا