اخبار
کد خبر : 5560 ۱۳۹۶/۱۱/۱۱   

طرح سما در آذربایجان غربی اجرا می شود

 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: در شهرستان های استان اعم از اهل سنت و تشیع طرح "سما" با موضوع ارتقای سلامت و شعار (سلامت، مسجد و انقلاب) برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام اباذر بیگی امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های کانون های مساجد اهل سنت استان، اظهار داشت: تعداد 39 کانون جدیدالتاسیس در ایام فجر به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی افتتاح می شود.

وی افزود: در ایام دهه فجر کانون فرهنگی و هنری روستایی مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه که نماد بی بدیل انقلابی گری در استان هستند، افتتاح می شود.

بیگی برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات قرآن روستایی، برگزاری طرح شهید محله با محوریت دیدار با شهدای کانون های مساجد، برگزاری مسابقات pes در خانه های دیجیتال و کانون های مساجد با محوریت فجر انقلاب و اجرای طرح "ماشین انقلاب" در کانون های مساجد با محوریت امام جماعت مساجد را از دیگر برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد استان عنوان کرد.

مسوول کمیته مساجد ستاد دهه فجر آذربایجان غربی ادامه داد: ویژه برنامه های دهه فجر در 374 کانون فرهنگی و هنری مساجر اهل سنت آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به مناسبت پاسداشت دهه مبارک فجر، همایش سنگربانان مساجد با حضور فعالان فرهنگی مساجد و مسوولان شهرستانی در بوکان برگزار می شود.

بیگی افزود:

وی از برگزاری دوره های آموزشی در مساجد اهل سنت خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل بهزیستی و امور اجتماعی استانداری دوره های آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان پیرانشهر و تحکیم بنیان خانواده در مهاباد برگزار می شود.

مسوول کمیته مساجد ستاد دهه فجر آذربایجان غربی سپس نقش مسجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را تشریح و تصریح کرد: با نگاهی به تحولات سال های سرنگونی رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش و اهمیت مسجد در ابعاد مختلف به وضوح آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید سنگر فرهنگ را خالی نکنیم چرا که هدف دشمن برانداختن فرهنگ جوامع اسلامی است.

بیگی، تاکید بر بزرگداشت ایام فاطمیه و نیز مسجدمحوری بودن برنامه های دهه فجر، برگزاری آیین های بزرگداشت ۳۹ ساله انقلاب در ۳۹ مسجد و کانون، حضور حداکثری اعضای امام جماعات، هیئت امنا، نمازگزاران، کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج با محوریت امام جماعت و اعضای هئت امنای مساجد با حضور و تجمع در مساجد نسبت به برگزاری راهپیمایی ها و حضور در مصلا های نماز جمعه در سراسر استان، اجرای برنامه جوان و گفتمان انقلاب "ده شب، ده مسجد" در مساجد محوری استان را از مهم ترین برنامه های کمیته مساجد استان عنوان کرد.

مسوول کمیته مساجد ستاد دهه فجر آذربایجان غربی همچنین گفت: گفتمان ها و همایش های دینی با عنوان بصیرت و ولایت توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود که با اجرای برنامه های اعزام روحانیون به مساجد روستایی و برگزاری مسابقات پیامکی و اینترنتی همراه هست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا