اخبار
کد خبر : 5548 ۱۳۹۶/۱۱/۰۷   

استقرار ۶۷ گروه راهداری در جاده ها و محورهای ارتباطی آذربایجان غربی

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از استقرار ۶۷ گروه راهداری در جاده ها و محورهای استان خبر داد و گفت: برای اجرای طرح راهداری زمستانی که تا ۱۵ فروردین سال آینده تداوم دارد ۱۵ هزارتن نمک و ۴۵ هزار تن ماسه تهیه شده که در جاده های استان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، علی اکبری در گفتگویی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰۰ راهدار با ۴۳۰ ماشین آلات سنگین و سبک در این طرح حضور دارند اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از ذخیره ماسه و نمک تامین و در راهدارخانه ها ذخیره شده است و خریداری و انتقال مابقی آن در شهرستان ها تا مرحله تکمیل ادامه خواهد داشت.

وی گفت: البته باید شهروندان توجه لازم را پیش از ورود به معابر بین شهری به ویژه جاده های کوهستانی داشته باشند و پس از دریافت اطلاعات راه ها و همچنین هشدارهای هواشناسی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به سفر کنند تا مشکل حادی را شاهد نباشیم.

مسدود شدن راه ارتباطی ۲۱۰ روستا

بارش برف که از دو روز گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان تداوم دارد ضمن ایجاد اختلال در روند زندگی روزمره مردم موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۲۱۰ روستا شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی که وارد استان شده تا اواخر وقت امروز شنبه فعالیت خواهد داشت و در این راستا از فردا نیز با خروج سامانه بارشی و با ریزش هوای سرد دمای هوای استان ۱۰ تا ۱۴ درجه کاهش می یابد.

بارش دو روز برف در استان راه ارتباطی ۶۰ روستا در سلماس، ۱۵ روستا در چالدران، ۱۰۵ روستا در ارومیه و ۳۰ روستا در خوی را مسدود کرده و هم اکنون روند عادی زندگی در شهرهای استان از جمله تردد در خیابانها مختل شده است.

 راه ارتباطی ۲۱۰ روستا مسدود شد/مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت راه های استان گفت: هم اکنون تردد در محورهای ارتباطی استان تنها با زنجیر چرخ ممکن بوده و راه ارتباطی ۲۱۰ روستای استان نیز مسدود است.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر بر رعایت نکات ایمنی و خودداری از سفرهای غیرضروری در زمان بارندگی تاکید کرد افزود: در پی بارندگی های برف و باران که از دو روز گذشته در آذربایجان غربی شدت گرفته توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات کامل فنی و ایمنی از جمله زنجیرچرخ نسبت به تردد از جاده ها اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت جوی جاده های استان عنوان کرد: در حال حاضر بارش در محورهای مهاباد- بوکان، پیرانشهر – سردشت، ارومیه – نقده، نقده – پیرانشهر، ماکو – بازرگان، ارومیه – سرو، پایانه مرزی تمرچین و شهرستان چالدران ادامه دارد.

علی اکبری تصریح کرد: در محورهای ارومیه – سلماس، سلماس – خوی، ارومیه – مهاباد، ارومیه – نقده، مهاباد – سردشت، پیرانشهر و پایانه مرزی تمرچین نیز وضعیت جوی به صورت مه آلود است که به همت راهداران تلاشگر تردد در تمامی این محورهای اصلی برقرار است.

بارش ها تداوم دارد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان با بیان اینکه بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی که از دو روز گذشته وارد استان شده تا اواخر امروز حضور دارد عنوان کرد: پیش بینی می شود دمای هوا از امروز در آذربایجان غربی به شدت افت کند.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: با خروج سامانه بارشی از اواخر امروز، دمای هوا در استان ۱۰ تا ۱۴ درجه سردتر می شود.

وی مجموع بارندگی  ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی را انزل ۱۶، مهاباد ۱۲.۶، بوکان ۱۱.۴، سردشت ۸.۶، پلدشت ۷.۴، چایپاره ۶.۸، میاندوآب ۵.۴، نقده ۵.۳، اشنویه ۴.۶، ماکو ۴.۲، چالدران ۳.۹ ، شاهین دژ ۲.۷، تکاب ۱.۲ و سلماس ۰.۵ میلیمتر عنوان کرد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بین شهرهای استان پیرانشهر با ۳۸.۲ رکوردار میزان بارندگی ها در استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا