اخبار
کد خبر : 5526 ۱۳۹۶/۱۱/۰۱   

مشکلات حوزه سلامت با اصلاح شیوه زندگی حل می شود

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مشکل مردم ‌ایران‌ سوء رفتارها در سبک زندگی، نوع غذا و عدم تحرک فیزیکی است که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با تقویت دانش بهداشتی مردم و اصلاح شیوه زندگی آنان حل می شود.

به گزارش نای قلم، رسول انتظار مهدی امروز در کارگاه آموزشی توجیهی تعامل اصحاب رسانه با نظام سلامت اظهار داشت: براساس تئوری غالب در جامعه و جوامع بین المللی نقش نظام های سلامت در سلامتی مردم 10 تا 15 درصد است و مابقی به ژنتیک، عوامل محیط یو شیوه زندگی مردم برمی گردد.

وی افزود: به علت شیوه اشتباه زندگی مردم، موارد جدید ابتلا به بیماری های غیر واگیر، به ویژه سرطان، بسیار بالاتر از حد انتظار است و تنها خود مردم می توانند با تغییر در سبک زندگی به سلامت خود کمک کنند.

انتظارمهدی اضافه کرد: اولین قدم در تحول نظام سلامت اصلاح سبک زندگی است و رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در جهت اصلاح فرهنگ مردم در حوزه درمان و سلامت ایفا کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه عوامل اجتماعی تحریک کننده سلامت را باید بشناسیم، تصریح کرد: سواد سلامت و رفتار جستجوی سلامت باید در جامعه ما ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه خود مراقبتی به دانش و سواد جامعه بر می گردد، افزود: افزایش سواد سلامت مردم اهمیت بسیار زیادی در راستای سلامت مردم جامعه دارد و با آگاه سازی و اطلاع رسانی، افراد جامعه در جریان بیماری قرار می گیرند و با همکاری یکدیگر از بسیاری بیماری ها پیشگیری می شود.

انتظارمهدی با بیان اینکه سواد سلامت مهمترین عامل یک جامعه سالم است، افزود: بسیاری از افراد از داشتن اطلاعات دقیق و صحیح در مورد مواد غذایی آگاهی ندارند لازم است آگاهی و اطلاعات مردم در این زمینه افزایش یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا