اخبار
کد خبر : 5520 ۱۳۹۶/۱۰/۳۰   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف 80 هزار دلار ارز قاچاق در خوی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران انتظامی خوی 80 هزار دلار ارز قاچاق را در این شهرستان کشف و یک نفر متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: ماموران انتظامی خوی حین کنترل خودروهای عبوری در محور ماکو - خوی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی ماموران از این خودرو، 80 هزار دلار ارز قاچاق کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ارز کشف شده را سه میلیارد و 480 میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد.

کشف البسه قاچاق و قرص غیرمجاز در ارومیه

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: ۱۷۰ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال در ارومیه کشف شد.

حسین صمدپور در گفت‌وگویی در ارتباط با کشف البسه قاچاق در ارومیه اظهار کرد: ماموران انتظامی مستقر در ترمینال این شهرستان با مشاهده فردی که مشکوک به حمل و جا به جایی اقلام قاچاق در ترمینال بود با این احتمال متوقف و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه پس از دستگیری این فرد وسایل همراه وی مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در این بازرسی‌ها ۱۷۰ ثوب البسه قاچاق کشف شد که با ارزیابی‌های صورت گرفته ارزش ریالی این البسه‌های قاچاق ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همه این اجناس مکشوفه توقیف و پس از ضبط به انبار منتقل شد، ادامه داد: فرد متهمی که البسه قاچاق از وسایل او کشف شد پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی پرونده خود تحویل مراجع قضایی شد تا حکم متناسب با این اقدام وی صادر شود.

وی با اشاره به کشف قرص‌های غیرمجاز در ارومیه، تصریح کرد: پس از آن که خبرهایی به دست آمد مبنی بر اینکه فردی در امر تهیه و توزیع قرص‌های غیرمجاز در سطح شهرستان فعالیت می‌کند از آنجا که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بود ماموران پلیس بلافاصله رسیدگی به این پرونده را به سرعت آغاز کردند.

صمدپور با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی محل مورد نظر شناسایی شد، ابراز کرد: با کسب مجوز قضایی اجازه بازرسی به نیروهای انتظامی داده شد که آنها با تحت نظر دادن محل مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه وارد آن مکان شده و آنجا را مورد تفتیش قرار دادند.

وی با اشاره به اقلام و اجناس مکشوفه به دست آمده در این تفتیش‌ها از محل مذکور، عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۱۲ عدد انواع قرص غیرمجاز در این بازرسی‌ها کشف شد که براساس اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی آنها ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی ارومیه با اشاره به ضبط همه قرص‌های غیرمجاز، بیان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به زندان فرستاده شد.

کشف 180 ثوب لباس و 870 قلم مواد غذایی قاچاق در ماکو

فرمانده انتظامی ماکو گفت: 180 ثوب لباس و 870 قلم مواد غذایی قاچاق با تلاش ماموران در این شهرستان کشف و 2 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ میرحیدر شفیعی در گفت و گویی افزود: ماموران انتظامی ماکو پس از دریافت خبری مبنی بر انباشت کالای قاچاق، با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس موفق شدند محل انباشت را شناسایی و در بازرسی از این محل 180 ثوب البسه قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 260 میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

فرمانده انتظامی ماکو همچنین از کشف 874 قلم انواع مواد غذایی قاچاق از یک سواری در بخش بازرگان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را نیز 150 میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی اظهار کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر شد.

کشف 2.4 کیلوگرم تریاک از مسافر یک اتوبوس در خوی

فرمانده انتظامی خوی با اشاره به اینکه در بازرسی‌ از یک اتوبوس 2 کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع تریاک از وسایل همراه مسافر کشف شد، گفت: متهم این پرونده نیز دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

بیت الله پاشایی در گفت و گویی افزود: پس از دریافت اخباری مبنی بر قاچاق مواد مخدر توسط مسافر اتوبوس محور ماکو - تهران، موضوع با حساسیت قابل توجه پیگیری شد.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی با شناسایی اتوبوس حامل این مسافر، به طور نامحسوس آن را تحت نظر گرفته و در ایستگاه ایست و بازرسی ایو اوغلی در یک عملیات ضربتی آن را توقیف و مورد بازرسی قرار دادند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو، 2 کیلو و 400 گرم مواد مخدر کشف و متهم این پرونده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خوی از کشف مواد سوختی قاچاق در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ماموران انتظامی در حال کنترل رفت و آمد خودروهای عبوری در محور خوی به چالدران به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و دستور توقف آن را دادند که پس از این دستور خودرو متوقف شد.

سرهنگ پاشایی گفت: در این پرونده یک نفر متهم دستگیر و 2 هزار لیتر سوخت قاچاق به همراه خودروی مورد استفاده توقیف شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا