اخبار
کد خبر : 5504 ۱۳۹۶/۱۰/۲۳   

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی افزایش یافت

 

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع درآمدهای استان، میزان درآمدهای استانی بالغ‌بر 6,250 میلیارد ریال است که رشد 8 درصدی نسبت به 9 ماهه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفتگویی اظهار داشت: میزان وصول درآمدهای استان طی 9 ماهه سال 1396، بالغ‌بر 6,533 میلیارد ریال است که عمده‌ترین دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استانی آذربایجان‌غربی در 9 ماهه سال 1396 به ترتیب اداره‌کل امورمالیاتی با 5,538 میلیارد ریال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با  296  میلیارد ریال و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک با 223 میلیارد ریال وصولی، است.

وی اعلام کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در 9 ماهه سال جاری با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، برابر با 5,538 میلیارد ریال بوده است. همچنین سهم درآمدهای مزبور از درآمدهای استانی برابر 89 درصد و درصد تحقق آن در 9 ماهه امسال در مقایسه با میزان مصوب آن، 88 درصد می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: طی 9 ماهه سال جاری سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی، 63 درصد و رقم آن بالغ‌بر 3,497 میلیارد ریال بوده که شامل، مالیات بر شرکت‌ها با 1,361 میلیارد ریال، مالیات بر درآمد با 1,877 میلیارد ریال و مالیات بر ثروت با 259 میلیارد ریال است.

غفارپور گفت: مالیات های غیرمستقیم با عملکرد 2,041 میلیارد ریال، دارای سهم 37 درصدی از درآمدهای مالیاتی بوده که تنها شامل مالیات بر کالا و خدمات می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موانع پیش‌روی وصول و ارتقای درآمدهای استان فرارهای مالیاتی مربوط به شرکت‌های کاغذی بوده که با صدور فاکتورهای جعلی و درج هزینه‌های صوری در صورت‌های مالی خود، سعی در کمتر نشان دادن سود شرکت می‌نمایند تا بتوانند مالیات کمتری را پرداخت کنند.

این مقام مسئول اقتصادی استان ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با این شرکت‌ها، به مهم‌ترین راهکارهای کاهش فعالیت آنها ازجمله بررسی دقیق توانمندی و اهلیت افراد به‌هنگام ثبت شرکت، تناسب سرمایه شرکت با موضوع فعالیت آن، الزامی شدن ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه در زمان اعلام تغییر در آن و ضرورت اتصال به سیستم بانکی در زمان ثبت یک شرکت پرداخته و بر لزوم بررسی کارشناسی و کسب اطلاعات لازم درخصوص شرکت‌های کاغذی فعال در استان و همراهی تمام دستگاه‌های اجرائی به‌منظور کاهش فرارهای مالیاتی ناشی از شرکت‌های کاغذی، تأکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا