اخبار
کد خبر : 550 ۱۳۹۴/۰۶/۱۰   

آینده ژیمناستیک آذربایجان غربی روشن است +گزارش تصویری

*امسال پنج نفر به تیم ملی دعوت شده‌اند 

ورزش ژیمناستیک تبلوری از حرکات بسیار زیبای انسان در فضا و زمین است که با استفاده از حرکات اصولی؛ هماهنگی عصبی عضلانی، قدرت، استقامت، چابکی، تعادل، انعطاف و زیبایی اندام را در انسان به وجود می آورد. ژیمناستیک در سطح تفریحی و به خصوص به عنوان تمرینات انعطاف بدنی بسیار محبوب است. کسانی که ژیمناستیک کار می کنند از روحیه اجتماعی بسیار بالا، شادابی فراوان و هوش سرشار برخوردار هستند. رشته ژیمیناستیک ورزشی است که هم باعث می شود کودک دارای فعالیت بدنی مناسب سنش باشد و هم توان و آمادگی جسمانی بدنش را نیز بالا ببرد و استعدادهای خود را نمایان سازد.

ورزش‌های مادر در بیشتر کشورها جایگاه مناسبی دارند و صرف نظر از مدال‌آوری در بعد قهرمانی، عوامل فیزیولوژیک با رویکرد به این ورزش‌ها و سلامتی افراد جامعه با گسترش فعالیت‌های ورزش‌های مادر در کشورهای مختلف مورد توجه است حال این سوال ذر ذهن متبادر می شود که جایگاه ژیمناستیک در کشور به ویژ استان ما کجاست و چه حال و روزی دارد؟ پرسشی که باید آن را بارها و بارها با گردانندگان این ورزش‌ مطرح کرد.

رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان‌غربی می گوید با وجود اینکه رشته ورزشی ژیمناستیک به عنوان ورزش پایه و مادر محسوب می شود اما متاسفانه تا مدت ها پیش آن طور که باید و شاید شناخته شده نبود.

نادر مدنی در عین حال می افزاید: موفقیت های چشمگیر ورزشکاران این رشته ورزشی کمک زیادی در شناساندن این رشته ورزشی در سطح جامعه داشته است به طوری که سال گذشته در شاخه ایروبیک توانست در رتبه بندی و رنکینگ جهانی رتبه پنجم، در شاخه آکروژیم مقام سوم آسیایی و امسال اولین مدال آسیایی را عبداله جامی کسب کند.

او به موفقیت های ژیمناستیک کاران استان اشاره و تصریح می کند: 69 نفر از ژیمناستیک‌کاران استان توانسته‌اند به مدال کشوری دست پیدا کنند که 19 نفر آنها از دختران ژیمناستیک ‌کار هستند.

مدنی ادامه داد: امسال پنج نفر به تیم ملی دعوت شده‌اند که از این بین سه نفر در رشته ترامبولین و دو نفر در رشته آکروژیم هستند که با توجه این روند آینده روشنی پیش روی ورزش ژیمناستیک است.

رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان‌ غربی در ادامه سخنان خود به چالش های موجود نیز اشاره می کند و اینکه تعریض خیابان و جدول کشی محوطه خانه ژیمناستیک سبب استقبال کم خانواده ها در مقایسه با سال گذشته شده است و با وجود انواع نامه نگاری ها با شهرداری نتیجه ای حاصل نشده است.

او متذکر می شود: فعالیت برخی از باشگاه های ورزشی که بدون داشتن صلاحیت و تخصص لازم و سالن ورزشی استاندارد موفق به اخذ مجوز شده اند از دیگر مشکلات موجود است که صدمات زیادی به این عرصه وارد کرده اند.

مدنی در عین حال اظهار امیدواری می کند با توجه به طرح این معضل در جلسات تخصصی شاهد استانداردسازی فضای ورزشی استان باشیم.

رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان‌ غربی با قدردانی از مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان استان به سبب توجه ویژه به هیئت های ورزشی، تصریح می کند: با عنایت ویژه مدیرکل جدید اداره کل ورزش و جوانان استان و تخصیص 20 میلیون تومان در کنار اسپانسر و رایزنی های فدراسیون موفق شدیم یورو ترامبولین که اولین ترامبولین استاندارد در سطح استان است را خریداریم کنیم که وجود همین وسیله باعث شد پنج نفر به تیم ملی دعوت شوند.

مدنی تعداد مربیان آقا را 14نفر، تعداد مربیان خانم را 12 نفر و  تعداد ژیمناستیک کاران آذربایجان غربی را شش هزار نفر اعلام می کند که سه هزار نفر مربوط به شهرستان ارومیه هستند.

ژیمناستیک واقعا قد را کوتاه می کند؟

«بچه‌ها را کلاس ژیمناستیک نبرید، می‌گویند قدشان کوتاه می‌ماند.» این جمله‌ای است که این سال‌های اخیر در خانواده‌هایی که فرزندان‌شان در سن خردسالی هستند، شنیده می‌شود.

حال سوال این است که آیا ژیمناستیک قد را کوتاه می کند، رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان‌ غربی پاسخ می دهد: ژیمناستیک ورزش پایه است. هر کسی که در بچگی ژیمناست‌کار بوده، در دوران بزرگسالی می‌تواند ورزشکار خوبی باشد.

او اظهار می دارد: تغذیه، ژنتیک و سلامت کلی بدن سه فاکتور اصلی در تعیین قد است. اگر ژن کوتاهی قد در خانواده داریم، باید انتظار داشته باشیم که دختر یا پسرمان کوتاه قد شود. تغذیه در دوران بارداری مادر و نونهالی بچه‌ها هم در رشد قد آنها اهمیت ویژه‌ای دارد، اگر این تغذیه نباشد، نمی‌شود دلیل دیگری برای کوتاهی قد آورد.

با توجه به آنچه گفته شد به نظر می رسد تدوین یک برنامه مناسب و عملیاتی کردن آن می‌تواند تمام ظرفیت‌های موجود را در ورزش‌های مادر به‌کار گیرد تا شاهد رونق این رشته ورزشی باشیم.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا