اخبار
کد خبر : 549 ۱۳۹۴/۰۶/۱۰   

آذربایجان غربی کمبود هتل آپارتمان دارد

*نیازمند هتل آپارتمان ها و هتل های سه ستاره هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در بازه زمانی کوتاه نیازمند راه اندازی هتل آپارتمان ها و هتل های سه ستاره در سراسر استان هستیم.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در مراسم بهره برداری هتل آپارتمان غزال ارومیه اظهار کرد: در راستای راه اندازی هتل آپارتمان ها و هتل های سه ستاره در سراسر استان شرایط را برای سرمایه گذاران فراهم کرده ایم .

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های اصلی استان ایجاد اقامتگاه های طبیعی و روستایی است.

به گفته جباری در کل استان مجموعاً تعداد 89 هتل، مهمانپذیر و هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری وجود دارد که با توجه به نیاز منطقه براساس جاذبه های طبیعی و تاریخی و سفر گردشگران پیش بینی می شود تعداد یک هزار و 200 تخت دیگر بر مجموع چهار هزار و 542 تخت اقامتی موجود اضافه شود .

وی ادامه داد: خیلی از مسافران و گردشگران علاقه مند به اقامت در اقامتگاه های بومی هستند و در این زمینه برنامه هایی در دستور کار داریم تا بوم گردی را رونق دهیم .

مدیرکل میراث فرهنگی اظهار کرد: امیدواریم با اصلاح جهت گیری ها، همدلی و هم فکری مسئولان مربوطه استان آذربایجان غربی جایگاه خود را در صنعت گردشگری کشور پیدا کند.

آذربایجان غربی کمبود هتل آپارتمان دارد

معاون گردشگری استان نیز گفت: گستردگی آذربایجان غربی و وجود جاذبه های بی شمار گردشگری در استان موجب شده تا تعدادی واحدهای اقامتی استان جوابگوی نیاز گردشگران نبوده و احداث و راه اندازی هتل آپارتمان می تواند این نیاز را جبران کند .

حسین امامی افزود: بیشتر خانواده ها طالب اقامت در محیطی جمعی و خانوادگی هستند و ازاین نظر هتل آپارتمان ها بهترین گزینه هستند.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات و پذیرایی در هتل ها تصریح کرد: کیفیت خدمات و پذیرایی در هتل ها نقش بسزایی در افزایش آمار گردشگران داشته و آموزش این گونه خدمات از اولویت های برنامه های کاری معاونت گردشگری است .

معاون گردشگری استان با قدردانی از سرمایه گذاران بخش گردشگری اضافه کرد: افتتاح اماکن اقامتی نوید حضور گردشگران را داده و آماده ایم تا شرایط و زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران علاقه مند به گردشگری را تسهیل نمائیم .

هتلداری صنعت پیچیده و پیشرفته است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروزه هتلداری و مدیریت در هتل یک علم و صنعت پیچیده است که نیاز به تخصص و خدمات همه جانبه دارد.

نادر قاضی پور وجود اماکن اقامتی را بستری برای توسعه صنعت گردشگری عنوان و تصریح کرد: امروزه به دلیل کمبود آب و منابع آبی می توانیم از فرصت های گردشگری منطقه برای جذب گردشگر و توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

وی تنوع در خدمات هتلداری را از عوامل افزایش درآمد اعلام کرد و افزود: قیمت خدمات هتل ها با توجه به فصول و هم چنین سلیقه گردشگران باید متفاوت بوده و براساس تقاضای مسافران متفاوت باشد .

وی توریست درمانی را یکی از محورهای گردشگری معرفی کرد و گفت: ارومیه و نزدیکی آن به استان های کشورهای همجوار مانند عراق و ترکیه و نخجوان می تواند پذیرای گردشگران درمانی بوده و افتتاح هتل ها و افزایش تعداد واحدهای اقامتی در راستای افزایش توان پذیرش مسافر خواهد بود .

قاضی پور تعامل وهمکاری مدیران واحدهای اقامتی را خواستار شد و افزود: برای استقبال از برنامه های ملی و بین المللی باید تمام هتل ها با یکدیگر همکاری کرده و از پذیرش مسافران یکدیگر امتناع نکنند.

نماینده مجلس با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: توسعه گردشگری به توسعه اقتصادی منجر خواهد شد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز باید شرایط سرمایه گذاری بیشتر سرمایه گذارن را فراهم کند .

گفتنی است هتل آپارتمان غزال ارومیه در مساحتی به 380 متر و با زیربنای بیش از سه هزار متر مربع بوده که دارای 17 واحد سوئیت شامل 9 واحد یک اتاقه و دو تخته و هشت واحد دو اتاقه و چهار تخته در میدان امام حسین (ع) ارومیه واقع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا