اخبار
کد خبر : 5475 ۱۳۹۶/۱۰/۱۶   

موضوعات قانونی با اعمال غیرقانونی قابل مطالبه نیست

 

یک وکیل دادگستری گفت: قادر نیستیم موضوعات قانونی را با اعمال و بیانات غیرقانونی مطالبه کنیم.

به گزارش نای قلم، عبدالله سمامی در گفت‌وگویی در رابطه با اتفاقات اخیر اظهار کرد: قانون اساسی به صراحت بحث آزادی بیان، قلم و تجمعات را بیان داشته و این موضوع در قانون احزاب نیز تبیین شده و عملاً مطابق قانون احزاب، حق تجمعات برای احزاب و حدود و ثغور آن مشخص است.

وی افزود: البته با توجه به دستورالعمل مجوز برگزاری تجمعات که بوسیله وزارت کشور به تمامی استانداران اعلام شده، باید اقدام صورت گیرد.

سمامی در رابطه با قوانین نحوه تشکیل تجمعات یادآور شد: در اعمال و رعایت ضوابط فوق الذکر بین احزاب و تجمعات دیگر تفاوتی وجود ندارد یعنی تجمعات حتماً میبایست مطابق مجوز صورت گیرد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: در نتیجه اگر بخواهیم نص دستورالعمل‌ها را ببینیم و عمل کنیم، تجمعاتی که بر خلاف ضوابط و بدون مجوز قانونی انجام شده و یا تجمعاتی که دارای مجوز قانونی بوده و برخلاف تعهدات اخذ شده و خلاف قانون عمل شود، موضوع به محاکم ارجاع می‌گردد.

وی درباره نحوه بیان اعتراضات اظهار کرد: در باب بیان اعتراضات وفق تعهدات قانونی اخذ شده، باید در چارچوب قانون موضوعات بیان شود و مطالبه‌گری‌ها نیز وفق قانون صورت پذیرد.

سمامی خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی دولت و حاکمیت نیز میبایست توجه بیشتری به دلایل تجمعات، مشکلات و معضلات مبتلابه معترضین داشته باشد.

این حقوقدان در گفتگو با ایسنا گفت: دولت و حاکمیت باید قبل از ظهور و حدوث اعمال خلاف قانون، با بینش و دوراندیشی از وقوع این موضوعات پیشگیری بعمل آورد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا