اخبار
کد خبر : 5473 ۱۳۹۶/۱۰/۱۶   

راهکارهای کاهش مصرف حامل های انرژی در دستگاه های اجرایی استان بررسی شد

 

راهکارهای کاهش مصرف حامل های انرژی در دستگاه های اجرایی استان آذربایجان غربی در سومین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی بررسی شد.

سومین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شورای عالی بسیج کارکنان استان آذربایجان غربی با محوریت بررسی راهکارهای کاهش مصرف حامل های انرژی در دستگاه های اجرایی استان آذربایجان غربی و با حضور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی، مدیر‌کل دیوان محاسبات، مسئول بسیج کارمندان استان، مدیر‌عامل شرکت آب منطقه ای، مدیر‌عامل شرکت برق، مدیرعامل مخابرات، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارومیه و اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی شورای عالی بسیج کارکنان استان آذربایجان غربی در سالن جلسات مدیریت اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج کارمندان استان، با بیان مطالبی در خصوص موضوعات مطروحه جلسات گذشته و مصوبات آن، آسیب شناسی در عملکرد دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌هایی که در توزیع حاملهای انرژی ذینفع هستند را خواستار شد.

داود غفارپور، با اشاره به لزوم تشکیل منظم جلسات، مشارکت سایر اعضای کارگروه را ضروری دانست.

وی هم چنین با بیان اهمیت موضوع و بررسی راهکارهای علمی در این حوزه خواستار حضور اساتید مجرب دانشگاه به عنوان مدعو در جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی شد.

مسئول بسیج کارمندان استان آذربایجان غربی با تبیین اهداف کارگروه اقتصاد مقاومتی ذیل بسیج کارکنان استان، اقدامات این ستاد را در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی مهم دانسته و کاهش مصرف حامل های انرژی را در دستگاه های اجرایی خواستار شد.

سرهنگ محمد هاشمی در ادامه، ارزش گذاری به تولیدات داخلی و کالای ایرانی را ضروری دانسته و بر استفاده از کالای داخلی در دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

در ادامه، اقتصاد مدیر‌کل دیوان محاسبات استان، با اشاره به مواردی درخصوص نحوه مصرف حامل های انرژی در دستگاههای اجرایی، خواستار مهار آب‌های مرزی که از تاثیر گذارترین کارها درحوزه اقتصاد مقاومتی است، شد.

در این جلسه شیخی مدیر‌عامل شرکت گاز استان، آمار و اطلاعاتی را درخصوص مصرف گاز در استان ارائه کرده و برای کاهش مصرف گاز در مصارف خانگی، اداری و صنعتی، پیشنهاد هوشمند کردن موتورخانه ها را ارائه کرد.

دانشجو مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان، نیز ضرورت توجه به فرهنگ ها و متفاوت بودن آن در کشورهای مختلف و فرهنگ سازی با توجه به نیازهای کشور را بیان کرد و خواستار حذف موازی کاری های موجود در اقتصاد مقاومتی برای اثرگذاری مطلوب در این حوزه شد.

حسن بگلو مدیر‌عامل شرکت برق استان، فعالیت شرکت برق در حوزه بسیج و استفاده از ظرفیت های آن را در حوزه های مختلف خواستار شده و اظهار داشت: تا پایان سال 1397، تمامی دستگاه‌های اجرایی طبق مصوبه دولت، موظفند 20 درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.

در ادامه جلسه، اسمعیل زاده مدیرعامل مخابرات استان، در حوزه اقتصاد مقاومتی به آسیب شناسی وضعیت موجود اشاره کرد و تجهیزات قدیمی دستگاه های اجرایی در ادارات را به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار در مصرف انرژی بیان کرد.

مجرد مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارومیه، عدم فرهنگ سازی صحیح در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری را از عوامل بالا بودن مصرف حامل ‌های انرژی در استان بیان کرده و همکاری صدا و سیما را در جهت اطلاع رسانی مردم برای استفاده بهینه از منابع انرژی را خواستار شد.

 گفتنی است در ادامه جلسه، سایر اعضاء درباره نحوه کاهش مصرف حامل های انرژی و آسیب‌شناسی موضوع به بحث و بررسی پرداختند و مقرر شد اهم پیشنهادات دبیرخانه کارگروه جهت طرح و اتخاذ تصمیم نهایی در جلسه آتی شورای عالی بسیج کارمندان استان آذربایجان‌غربی ارائه شود و فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات دستگاههای اقتصادی استان، نمایندگان صدا و سیما و اساتید دانشگاه در جلسات آتی کارگروه مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا