اخبار
کد خبر : 5463 ۱۳۹۶/۱۰/۱۴   

فستیوال نمایشنامه خوانی «سپید» به کار خود پایان داد

 

فستیوال نمایشنامه خوانی «سپید» به همت حوزه هنری آذربایجان غربی به مدت دو روز در ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در روز نخست این فستیوال هنری که با همکاری واحد نمایش و آموزش و پژوهش حوزه هنری استان در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد، نمایشنامه های «چله نشین عشق» و «روز دروغ و ماه عسل» با حضور هنرمندان، اساتید تئاتری و علاقمندان رشته تئاتر بر روی صحنه رفت .

«چله نشین عشق » نوشته احسان جانمی و نقش خوانی احمد رضا علیزاده، مریم افشاری، سما آذر و اسماء حبیبی و «روز دروغ و ماه عسل» نوشته محمد یعقوبی بود که در بخش نخست آن فرید سعیدی و آیسو دین پرست و در بخش دوم آن الهه خلیلی و محمد اسمعیلی حضور داشتند .

مدیرمرکز هنرهای نمایش حوزه هنری در مراسم اختتامیه فستیوال نمایشنامه خوانی سپید که  در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد بر کار گروهی به عنوان رمز موفقیت در هنر تئاتر تاکید کرد .

کوروش زارعی در جمع زیادی از هنرمندان رشته تئاتر شهرستان ارومیه طی سخنانی اظهار داشت: تئاتر نتیجه تفکر گروه نمایش است و کارگردان به تنهایی نمی تواند اثری شایسته را خلق کند و باید از تمامی تفکرات ذهنی اعضای گروه استفاده کرده و با هوشمندی آنرا مدیریت کند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر موفقیت های واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی در اجرای برنامه های مختلف تولیدی و آموزشی در رشته نمایش و تاثیر آن در ارتقای سطح هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی افزود: هنر نمایش در تهران مدیون استعداد هایی هستند که در شهرستان ها حضور دارند و این استعداد ها باید شناسایی و حمایت شوند .

این کارگردان و بازیگر برجسته عرصه نمایش و سینمای ایران ادامه داد: شهرستان ارومیه اساتید هنری بسیاری را به جامعه هنری ایران معرفی کرده است که بسیار تاثیرگذار بوده اند که نقطه اصلی کشف و پرورش و معرفی آنها همین دوره ها و جشنواره ها و فستیوال های هنری است .

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: امروز من شاهد نخستین حضور این هنرمندان بر روی صحنه تئاتر و نمایشنامه خوانی بودم و بر مسئولان حوزه هنری آذربایجان غربی تاکید می کنم که این هنرجویان را نباید رها کنند و این استعدادها باید سالها در مسیر آموزش قرار گیرند تا تبدیل به هنرمند شوند و در قالب گروه های تئاتری آثار ارزشمند و فاخر خلق کرده اجرا کنند.

فستیوال نمایشنامه خوانی «سپید » طی  آخرین روز برگزاری خود با اجرای سه عنوان نمایشنامه و تجلیل از هنرمندان دوره بازیگری و افتخارآفرینان عرصه هنرهای نمایشی شهرستان ارومیه با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی و کارشناس هنرهای نمایشی امور استان های حوزه هنری در ارومیه به کار خود پایان داد .

اجرای نمایشنامه های «دوستت دارم عزیزم» نوشته پژمان شاه وردی با نقش خوانی ثنا رضایی و کسری بیگ زاد ه، «کیک تولد» نوشته رسول بانگین و اجرای جعفر پاک نیا و یاسمین ناصریانی و «زندگی شاید » نوشته نصراله قادری و با نقش خوانی سعیده شکوری، فرید سعیدی ، پیام رحمانی ، و پارسا شکوری برنامه روز دوم فستیوال نمایشنامه خوانی سپید حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه قبل از اجرای برنامه اختتامیه این فستیوال بود.

مراسم اختتامیه فستیوال نمایشنامه خوانی سپید با اهدای گواهی پایان دوره هنرجویان کارگاه بازیگری و تجلیل از19 نفر از افتخار آفرینان تولیدات نمایشی حوزه هنری استان در سال 1396 شمسی به پایان رسید.

فستیوال نمایشنامه خوانی سپید با اجرای چهار عنوان نمایشنامه توسط فارغ التحصیلان کارگاه های بازیگری تئاتر حوزه هنری استان در ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا