اخبار
کد خبر : 5451 ۱۳۹۶/۱۰/۱۲   

سهمیه 78 میلیارد تومانی آذربایجان غربی برای صدور اسناد خزانه

 

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: برای آذربایجان‌غربی سهمیه 78 میلیارد و 57 میلیون تومان جهت صدور اسناد خزانه از محل بند "ز " تبصره 5 قانون بودجه 69 در مبحث 3 درصد فروش نفت و گاز، اختصاص‌ یافته است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در نشستی با پیمانکاران عمرانی استان اظهار داشت: این اداره‌کل به جد پیگیر صدور 100 درصدی آن، همانند سال گذشته برای استان است.

وی افزود: طی سال گذشته و امسال اقدامات مقتضی جهت پرداخت مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران از محل سازوکارهای قانون بودجه سال 95 و 96 ازجمله اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه صورت گرفت به‌نحوی‌که در سال گذشته 276 میلیارد تومان اسناد خزانه صادر و این اداره‌کل موفق به اخذ رتبه برتر در این امر مهم، در سال 95 بین استان‌های کشور شد.

این مقام مسئول اقتصادی استان در رابطه با مشکل عمده در عدم صدور اسناد خزانه گفت: بازه زمانی محدود بین تاریخ انتشار اسناد و تاریخ تحویل مدارک و مستندات به بانک ملی، عامل بروز این مشکل بوده که علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی این اداره‌کل و بانک ملی، به علت اتمام مهلت ثبت‌نام اشخاص در سامانه صدور اسناد خزانه، برای بانک ملی امکان صدور اسناد برخی از پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی، میسر نگردید.

وی افزود: این اداره‌کل مشکل صدور گواهی را به وزارت متبوع منعکس کرده و نهایت تلاش خود را در جهت استفاده از ظرفیت قانونی واریز نقدی اسناد خزانه بند "ز " تبصره 5 بودجه 96 به‌حساب دستگاه‌های اجرایی و پرداخت به پیمانکاران، انجام داده است.

گفتنی است پیمانکاران عمرانی نیز در این نشست ضمن اشاره به اقدامات و پروژه‌های در دست اجرای خویش در سطح استان، تزریق منابع مالی تحت عنوان اسناد خزانه را اقدامی مناسب جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال داخلی دانستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا