اخبار
کد خبر : 5447 ۱۳۹۶/۱۰/۱۲   

از برگزاری نمایشگاه های مشترک میان آذربایجان غربی و وان استقبال می کنیم

 

استاندار آذربایجان غربی از برگزاری نمایشگاه های مشترک فصلی میان استان آذربایجان غربی و وان ترکیه استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری صبح امروز در دیدار مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی وان ترکیه با بیان اینکه نمایشگاه ها نقش مهمی در افزایش تبادلات و شناساندن محصولات دارند، گفت: از برگزاری نمایشگاه های مشترک فصلی میان استان آذربایجان غربی و وان استقبال می کنیم و معتقدیم که باید از ظرفیت های موجود در جهت توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات فیمابین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی ظرفیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: وجود منطقه آزاد ماکو، مناطق ویژه اقتصادی سلماس و سرو، وجود معادن و سنگ های تزیینی، آثار طبیعی و گردشگری و ظرفیت های بالای کشاورزی در آذربایجان غربی، این استان را به یکی از استان های مستعد سرمایه گذاری تبدیل کرده که در همین راستا ما از فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران ترکیه ای که علاقمند به سرمایه گذاری در استان هستند، حمایت و استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی، سیب، انگور و گیلاس را از دیگر محصولات تولیدی استان عنوان کرد و گفت: توسعه صنعت بسته بندی و سورتینگ با هدف هموارسازی مسیر صادرات محصولات استان به بازارهای خارجی، جزو برنامه هایی است که آن را به جد دنبال می کنیم و در این زمینه نیز اگر سرمایه گذاران ترکیه ای آماده سرمایه گذاری روی صنایع بسته بندی و سورتینگ در آذربایجان غربی هستند از آنان حمایت و استقبال می کنیم.

شهریاری بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو استان آذربایجان غربی و وان نیز تاکید و خاطرنشان کرد: در این کمیسیون که نهادها و سازمان های دو طرف نیز حضور دارند، می توانیم برای توسعه هرچه بیشتر همکاری ها و مناسبات اقتصادی، فرهنگی، تجاری و گردشگری میان دو استان تصمیم گیری کنیم.

سلیمان گولر مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی وان نیز در این جلسه گفت: با حمایت مسئولان و استانداران دو استان آذربایجان غربی و وان، می توانیم روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری میان دو طرف را تا حد قابل توجهی توسعه بخشیم.

وی بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های مشترک میان دو استان نیز تاکید کرد و افزود: در این نمایشگاه ها، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی بیش از پیش با هم آشنا می شوند و زمینه همکاری های بیشتر فراهم می شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی وان همچنین در خصوص همکاری در بسته بندی محصولات تولیدی آذربایجان غربی و صادرات آنها به بازارهای اروپایی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا