اخبار
کد خبر : 5440 ۱۳۹۶/۱۰/۱۰   

بهره مندی فعالان فرش دستباف آذربایجان غربی از خدمات بیمه ای

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی از بهره مندی فعالان فرش از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه ای خبر  داد.

به گزارش نای قلم، یونس معزز در نشست فعالان و روسای اتحادیه های تعاونی فرش دستباف شهرستان های جنوب استان در مهاباد گفت: برای گسترش پوشش بیمه ای برای اقشار کم درآمد بویژه بافندگان، بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی، تفاهم نامه ای امضا شده است.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه، افراد زیر پوشش تعاونی های تولید فرش دستباف با دریافت معرفی نامه، به دفاتر کارگزاری مراجعه و ثبت نام کنند تا از مزایای بازنشستگی، ازکار افتادگی کلی و مستمری بازماندگان برخوردار شوند.

این مقام مسوول اضافه کرد: دو برابر حق بیمه را دولت و یک سوم را بیمه گذار پرداخت می کند و حق بیمه نیز سالانه از 210 هزار تومان تا 480 هزار تومان تعیین شده است.

معزز گفت: امکان انتقال سوابق بیمه ای در این طرح وجود دارد و تمام بافندگان در شهرها به شرط داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال سن، می توانند عضو این صندوق شوند و از خدمات آن بهره مند شوند.

در آذربایجان غربی بیش از 70 هزار قالیباف فعالند که از این تعداد تنها 17 هزار نفر زیر پوشش بیمه قالیبافی هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا