اخبار
کد خبر : 5434 ۱۳۹۶/۱۰/۱۰   

تحصیل کرده بیکار بهتر از بیکار بی سواد است

 

یک فعال کارگری معتقد است داشتن نیروی تحصیلکرده بیکار بهتر از نیروی بیکار بی سواد است.

به گزارش نای قلم، فتح اله بیات در گفت‌وگویی اظهار داشت: در بازار کاری که بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کار باید همچنان در جست‌وجوی شغل باشند و نیروهای جوان جویای کار در خیابانها پرسه بزنند، نمی‌توان فرهنگ کار را نهادینه کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگ کار با شعار و سخنرانی و جلسه نهادینه نمی‌شود. ما نیاز به الگوبرداری صحیح از تجربیات کشورهایی هستیم که در این زمینه پیشرو هستند و باید روی فرهنگ کار سرمایه‌گذاری کنیم.

بیات ادامه داد: امروز شاهدیم که بسیاری از بازنشستگان پس از فراغت از کار همچنان در جست‌وجوی کار هستند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود و خانواده را تامین کنند.طبعا در بازار کاری که بازنشسته بعد از ۳۰ سال دنبال کار می‌گردد و نیروی جوان و فعال در کنار خیابانها پرسه می‌زند، نمی‌توانیم انتظار نهادینه شدن فرهنگ کار را داشته باشیم.

این فعال کارگری ادامه داد: باید از لحاظ عقلی بپذیریم وقتی نیروی بیکار تحصیلکرده داریم، هر زمان امکان دارد که بازار کاری برای او به وجود آید و خودش را با حداقل آموزش با بازار کار وفق بدهد ولی بیکار بی سواد با رفتارهای ناهنجار خود می‌تواند اتفاقات ناگوار را رقم بزند.

بیات گفت: باید به فکر صنعت و تولید کشور باشیم و فراموش نکنیم که با نیروی کار ۷۰ ساله نمی‌توانیم به کره و ژاپن برسیم.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است از تعدد شغل‌ها در مملکت جلوگیری کنیم تا بازار کار برای نیروهای کار جوان باز شود و سیستم معیوبی که در آن عده‌ای ۱۰ شغله هستند و به هر پست و مقامی که می‌رسند آن را رها نمی‌کنند، اصلاح کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا