اخبار
کد خبر : 5430 ۱۳۹۶/۱۰/۰۸   

مسابقات قهرمانی جورابین استان آذربایجان غربی برگزار شد

 

مرحله پایانی جورابین (از بازی های بومی محلی) با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش نای قلم، این مسابقات که به مدت سه روز با شرکت 19 تیم از نه شهرستان اشنویه، بوکان، سردشت، مهاباد، سیمینه، پیرانشهر، نقده، تکاب و میاندوآب در سالن شهرداری ربط سردشت به شکل باشکوهی برگزار شد و با قهرمانی تیم بناری قندیل پیرانشهر به پایان رسید، معلم مهاباد و سردار بوکان در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

همچنین برواجلدیان در رده چهارم قرار گرفت و کاپ اخلاق به تیم خوب ربط رسید.

طبق نظر کمیته فنی مسابقات: جمال آراسته از مهاباد (بازیکن فنی و برتر) سلام ملا امینی از پیرانشهر(گرداننده برتر) رزگار ترابی از بوکان (گلباز برتر) انتخاب شدند.

جوایز تیم ها شامل (کاپ، مدال، حکم قهرمانی و هدایایی) توسط مسئولان اجرایی حاضر در مراسم اختتامیه به تیم ها ونفرات برتر اهدا شد.

در امر برگزاری مسابقات فرمانداری و اداره ورزش و جوانان، بخشداری، شورا و شهرداری صدا وسیما، سایر ادارات و ارگان ها در شهر مرزی سردشت و ربط قبل و حین مسابقات با یکدلی و همدلی و برگزاری جلسات متعدد تمام تلاش خود را در برگزاری هرچه مطلوبتر این دوره بسان سال گذشته که منجر به سرانجام رسیدن باشکوه مسابقات گردید به نحو احسن ایفاء کردند.

مسابقات براساس تقویم وزیر نظر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و کمیته جورابین استان برگزار شد.

کمال بیدخ رییس اداره ورزش، ناصر یوسفی رییس هیات سردشت، ناصری (مسئول کمیته جورابین استان)، سیدحسن حسینی (مسئول کمیته بومی محلی سردشت و مسئول مسابقات) که شبانه روز در رتق و فتق امور را داشتند و همچنین صلاح خیاط، محمد نقشبندی، خدر احمدزاده از عوامل کمیته فنی مسابقات بودند.

لازم به ذکر است مرحله مقدماتی در آذرماه در دو منطقه یک به میزبانی تکاب و مهاباد میزبان منطقه دو را برعهده داشتند که تیم های مرحله پایانی پس از صعود گام به این مرحله راه یافتند.

توضیح اینکه چهار تیم برتر مجوز شرکت در مسابقات کشوری را اخذ کردند.

همچنین جام حذفی جورابین استان در ایام دهه مبارک فجر در بهمن ماه برگزار می شود.

جورابین از رشته های پرطرفدار در منطقه به شمار می رود و از رشته های با قدمت خیلی زیاد است که علاقمند بی شماری در سنین مختلف دارد و از اهمیت و جایگاه بالایی در بین مردم برخوردار است.

سعید هاشمی نیا رییس هیات استان با حضور در اولین روز و مراسم قرعه کشی در شهر ربط سردشت نشان از توجه و اهمیت ویژه مدیریت هیات استان با نحو درست و برنامه ریزی دقیق درچگونگی اجرای خوب وشایسته مسابقات بود.

- ازنکات جالب برگزاری در مراسم افتتاحیه قرائت و تلاوت آیاتی از قرآن مجید، نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی، ادای احترام به زلزله زدگان مردم کرمانشاه وسرپل ذهاب با یک دقیقه سکوت، رژه تیم ها با لباس محلی که شکل و شمایل ویژه ای به مراسم داده بود و خیرمقدم حسن حسینی بنمایندگی از شورا و ریئس کمیسیون ورزش شهر ربط را می توان اشاره کرد.

در حاشیه این مسابقات که کلیه تیم ها و تماشاگران ملزم به رعایت آن شدند عدم استعمال سیگار و دخانیات در طول سه روز بود.

برگزاری مسابقه جانبی ابتکاری و تشویقی پنج جانبه ویژه نونهالان بود که با هدف شناساندن ظرفیت و پتانسیل بالا و ترغیب نونهالان و نوجوانان به این رشته و احیای بازی های بومی محلی و انتقال آن به نسل های بعد و پیشبرد اهداف و انگیزه مضاعف درجهت دوری جستن از اقلام دخانیات و توسعه فرهنگی را می توان اشاره کرد.

به برترین های نونهال که تیم های ربط الف و ب و سردشت جوایز و مدال اهدا شد، میرآباد و نلاج هم دیگر تیم های حاضر بودند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا