اخبار
کد خبر : 5424 ۱۳۹۶/۱۰/۰۸   

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاهی زنده و پویاست

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از دانشگاه های خوب کشور در حوزه پزشکی است و دانشگاه بسیار زنده و پویایی است .

به گزارش نای قلم، محمدباقر لاریجانی در حاشیه نشست روسا و معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی دو کشور اظهار داشت: این دانشگاه در حوزه های مختلف در زمینه فعالیت های آموزشی و از لحاظ بسترسازی ارتقای آموزشی فعالیت های خیلی خوبی را آغاز کرده و در طی این مدت توانسته یک مرکز مهارت های بالینی خیلی خوبی برای حوزه آموزشی آماده کند، مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه در حال ساخته شدن است و آماده بهره برداری است.

وی در ادامه به بازدیدهای خود از پروژه های عرصه سلامت پرداخت و گفت: در مورد کلینیک های سرپایی تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه در حقیقت می توان گفت بستری بسیار مناسب برای آموزش های سرپایی است، آموزش های پزشکی یک نقص عمده اش این است که بیشتر آن در بالین بیماران است در حالی که مردم ما بیشتر مراجعاتشان به صورت سرپایی است و ما باید آن آموزش را به دانش آموختگان و گروه پزشکی ارائه کنیم. کلینک ویژه بسیار خوبی در دانشگاه در حال گسترش هست، اورژانسی که می تواند پتانسیل یک اورژانس آموزشی خیلی خوبی داشته باشد در بیمارستان امام خمینی(ره) در حال ساخته شدن است .

وی افزود: دانشکده داروسازی این دانشگاه قبلاً مشکلاتی را از لحاظ آموزشی داشت ولی خوشبختانه در حال حاضر به عنوان یکی از دانشکده های داروسازی بسیار خوب سامان پیدا کرده که ما امیدواریم با تجهیز بیشتر این دانشکده به تدریج رشته های مختلف داروسازی را بتواند توسعه بدهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: پتانسیل این استان برای گسترش داروهای گیاهی و سنتی هم پتانسیل کمی نیست و می توان در آینده اقدامات زیادی برای آن انجام بشود.

وی اظهار امیدواری کرد دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه تغییر محل داده بتواند در یک بستر مناسب ساخته بشود و گسترش پیدا کند و جا دارد خیرین استان به این کار کمک کنند و یکی از رسالت های دانشگاه ها این است که بسترهای آموزشی شان را متناسب با نیاز زمان گسترش بدهند و ما امیدوار هستیم دانشگاه ارومیه که یکی از دانشگاه های تراز اول و تیپ یک کشور است بتواند در آینده ای جایگاه مناسبی را هم در سطح کشور و هم در سطح منطقه ایفا بکند .

لاریجانی تصریح کرد: کشور ما باید به طرف اسناد چشم انداز حرکت تندی را انجام بدهد و اگر ما بخواهیم قدرت اول منطقه بشویم جا دارد دانشگاه ها بتوانند لااقل با کشور های همسایه اینجا ارتباط سیستماتیک خیلی زیادی را سامان دهند و ما از طرف وزارت بهداشت اختیارات ویژه ای را به دانشگاههای منطقه داده ایم که بتوانند ارتباط بین المللی شان را گسترش بدهند . پیش بینی ما این است که در 5 سال آینده منطقه 2 کشور که در حقیقت دانشگاه ارومیه، تبریز، اردبیل و دانشکده های اقماری دیگری در این مجموعه هستند بتوانند بیش از 70 درصد نیاز های آموزشی شان را درون خودشان بتوانند تربیت بکنند و رشد بیشتری را نسبت به گذشته داشته باشند .

گفتنی است کلان منطقه آمایشی دو کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، تبریز، اردبیل و دانشکده های علوم پزشکی مراغه، سراب، خوی و خلخال هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا