اخبار
کد خبر : 541 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

احداث، توسعه و تجهیز پنج اورژانس در سال جاری

* با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعان به مراکز درمانی بیشتر شده است

مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی از  احداث، توسعه و تجهیز پنج اورژانس در آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی شرق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی افزایش است.

وی افزود: البته با اعتبارات این طرح سعی در افزایش و بهینه سازی فضاهای درمانی داشته ایم به طوری که از آغاز طرح تحول سلامت تا کنون 18 میلیارد ریال از بابت ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان امام خمینی (ره) هزینه شده است .

شرق اظهار کرد: در تمام شهرستان های استان یا بیمارستان در حال احداث و یا در حال بازسازی داریم و در سال جاری پنج اورژانس در مهاباد، سردشت، خوی و بیمارستان های امام خمینی (ره) و آیت الله طالقانی ارومیه از محل اعتبارات وزارتی احداث، توسعه، بازسازی، تجهیز و راه اندازی می شود. به گفته وی نمایندگان مجلس و مسئولان در جریان مشکلات عرصه سلامت بوده و حامی بهداشت و درمان استان هستند .

مدیر درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به ایجاد دهکده سلامت در استان تصریح کرد: ایجاد این دهکده از جمله اقداماتی است که به کاهش بار این بیمارستان کمک کرده و با احداث این دهکده در جاده جهتلو با 600 تخت خواب، فضای عظیمی برای بیماران فراهم می شود.

وی اظهار داشت: مجوز دهکده سلامت گرفته شده و با مطالعه‌های صورت گرفته به‌دنبال دریافت اعتبار برای ساخت آن هستیم.

در ادامه این نشست خبرنگاران با توانمندی های مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه آشنا شده و در جریان مشکلات بزرگ ترین بیمارستان استان قرار گرفتند.

جعفر سیاه چشم مدیر بیمارستان در این بازدید با تقدیر از خبرنگاران که تا ثیرگذاری بی تردیدی در اطلاع رسانی اقدامات حوزه سلامت در جامعه دارند، گفت: مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه به عنوان بزرگ ترین بیمارستان و مرکز ترومای استان آذربایجان غربی با 1369 نفر کادر که 881 نفر درمانی هستند 600 خط مشی مبتنی بر استانداردهای وزارتی را سر لوحه کارهایش دارد ولی متاسفانه علی رغم اینکه تقریبا" دو برابر ظرفیت تخت های مصوب ارائه خدمات می دهد به علت محدودیت تخت های بیمارستانی در استان جوابگوی هموطنان نیستیم و در حالی که روزانه 150 الی 180 مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان داریم  و به طور متوسط 100 نفر روزانه بستری می شوند که نشان دهنده بخشی از حجم بالای کاری در بیمارستان است .

سیاه چشم با بیان اینکه 359 هزار نفر در سال 93 در درمانگاه های تخصصی  این مرکز پذیرش شده اند، افزود: به زودی اورژانس این مرکز با 2 هزار متر مربع توسعه و تجهیز می شود که با راه اندازی آن و افزایش نیروی انسانی جدید شاهد رفع مشکلات در این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا