اخبار
کد خبر : 5400 ۱۳۹۶/۱۰/۰۴   

حسادت به موقعیت شغلی دوست، موجب مزاحمت برای وی شد

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به ایجاد مزاحمت برای دوست خود به خاطر حسادت به موقعیت شغلی ایشان کرده بود.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حسن کوره بلاغی در تشریح این خبر بیان کرد: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت فردی ناشناس با ایجاد صفحاتی در دو مورد از شبکه‌های اجتماعی و با استفاده سه شماره تلفن متفاوت اقدام به فحاشی، توهین و همچنین تهدید نموده و موجب سلب آسایش بنده و خانواده ام گردیده است.

 وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید که شماره تلفن‌های استفاده شده در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سه شماره تلفن دیگر به نام متهم نبوده است و برای اینکه شناخته نشود از شماره تلفن‌هایی که به نام غیر می‌باشد، استفاده کرده است.

 سرهنگ کوره بلاغی در این خصوص گفت: به هیچ وجه سیم کارت و شماره تلفن‌های همراه خود را در اختیار دیگران، حتی افراد مورد اعتماد خود قرار ندهید، چرا که احتمال سوء استفاده از آنها وجود دارد و با توجه به اینکه شماره‌ها به نام فرد نمی‌باشد، به فعالیت‌های غیر مجاز در فضای مجازی به خصوص شبکههای اجتماعی پرداخته و موجبات مزاحمت دیگران را فراهم آورند.

 وی ادامه داد: در حالی که همه مزاحمتهای فضای مجازی قابل پیگیری بوده و برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

 این مقام ارشد انتظامی گفت: با شیوه و شگردهای خاصی پلیسی و همچنین با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم شناسایی و دستگیر گردید. در بازجوییهای بعمل آمده، متهم بیان داشت که بنده به علت موقعیت شغلی‌ای که دوستم داشت نسبت به ایشان حسادت داشته، تصمیم به ایجاد مزاحمت برای وی در فضای مجازی گرفتم، تا موقعیت شغلی ایشان را به خطر بیاندازم و به همین دلیل با شیوه‌ای عکس‌های وی را به دست آوردم و با ایجاد اکانتهای جعلی و سوءاستفاده از عکس‌های به دست آمده اقدام به ایجاد مزاحمت برای دوستم و همچنین رئیس ایشان نمودم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: نهایتا متهم به همراه مستندات پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ کوره بلاغی به شهروندان توصیه نمود: از نگهداری عکسهای شخصی، حتیالامکان در گوشی خودداری نموده تا از این طریق جلوی این چنین مزاحمت‌هایی گرفته شده  و در صورت مواجهه با مزاحمت‌هایی اینترنتی در اسرع وقت پلیس فتا را در جریان گذاشته تا مطابق قانون با مجرمین برخورد گردد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین جهت جلوگیری از دسترسی غیر مجاز افراد به گوشی، از پسورد استفاده نموده و به افراد غیر اعتماد نکرده و آن را در اختیار آن ها قرار ندهید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا