اخبار
کد خبر : 540 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

آغاز کلاس های دوره ی آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دوزبانه استان

* تعداد 350 کلاس دوره ی آمادگی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تشکیل شده است

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کلاس های دوره ی آمادگی یک ماهه ویژه نوآموزان مناطق دوزبانه آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش نای قلم، رقیه حسین پور در گفت و گویی اظهار کرد: تعداد 350 کلاس دوره ی آمادگی یکماهه ویژه نوآموزان مناطق دوزبانه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرهای استان آذربایجان غربی تشکیل شده است.

وی از برگزاری دوره یک ماهه آمادگی ویژه مناطق دو زبانه در این استان خبر داد و گفت: این دوره براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و با هدف پوشش حداکثری نوآموزان مناطق دو زبانه و مناطق کمتر توسعه یافته روستایی وحاشیه شهرها اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به تشکیل 350 کلاس در سراسر استان با این موضوع خاطرنشان ساخت: محتوای آموزشی این دوره با عنوان «فعالیت های – یادگیری پیش دبستان ویژه نوآموزان مناطق دوزبانه» در استان آذربایجان غربی تهیه شده و به تأیید دفتر برنامه ریزی وتألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش رسیده است.

حسین پور با بیان اینکه این دوره از 7 الی 25 شهریور امسال اجرا می شود؛ تصریح کرد: آماده ساختن نوآموزان برای ورود به دبستان از ضروری ترین فعالیت های دوره ابتدایی است لذا ثبت اسامی این نوآموزان در سامانه سناد و استفاده ازآموزگاران پایه اول و با تجربه و دوره دیده در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ایجاد فرصت برابر آموزش برای کودکان مناطق دو زبانه و دارای گویش غیر فارسی زبان به ویژه در مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرها، آماده سازی کودکان بازمانده از دوره پِیش دبستانی قبل از ورود به پایه اول وجلوگیری از کاهش افت تحصیلی آشکار وپنهان در پایه های بالاتر از اهداف مهم این دوره است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا