اخبار
کد خبر : 538 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای از مرز بازرگان

*دو مرز رازی و سرو ازهفته گذشته به علت مسائل امنیتی بسته شده است

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای از مرز بازرگان به علت مسائل امنیتی در خاک ترکیه خبر داد.

به گزارش نای قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر محمد جواد عطرچیان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ مسیرهای جایگزین هزینه ترانزیت برای کامیون‌های ایرانی را هزار تا 2 هزار دلار افزایش داده‌ است.

عطرچیان با بیان اینکه دو مرز رازی و سرو ازهفته گذشته به علت مسائل امنیتی بسته شد، اظهار داشت: این دو مرزهمچنان بسته است و کامیون‌های ایرانی برای انتقال بار خود به سمت اروپا می توانند ازارمنستان و جمهوری آذربایجان عبور کنند، البته امکان تردد کامیون‌های ایرانی از مرز بازرگان نیز وجود دارد اما به علت مسائل امنیتی توصیه نمی‌شود.

بعد از اتفاق های پی در پی برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه، از هفته گذشته با توجه به اینکه مسئولان ترکیه خدمات لازم در دروازه های مرزی کاپی کوی(رازی) و اسن دره (سرو) را ارایه ندادند، ورود به ترکیه از مبادی گمرکی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: به علت مشکلات امنیتی که در راه‌های مواصلاتی شرق ترکیه وجود دارد، هموطنان تا حد امکان از انجام سفرهای زمینی به این کشور خودداری و در صورت ضرورت از مسیر هوایی برای سفر به ترکیه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای درباره عملکرد 5ماهه امسال گفت: در این مدت 5  میلیون و 254 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که سهم کالاهای نفتی 2 میلیون و 613 هزار تن و سهم کالاهای غیر نفتی نیز 2  میلیون و 642 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییر چندانی نداشت.

عطرچیان با بیان اینکه مرزهای پرویزخان، بندرعباس، باشماق، بازرگان و لطف‌آباد فعالترین مبادی ورودی کالاهای ترانزیتی به کشور است، اظهار داشت: بندر امام خمینی، بندرعباس، لطف آباد، بازرگان و سرخس فعال‌ترین مبادی خروجی کالاست.

وی عراق، ترکیه، امارات و ترکمنستان را مهمترین مبادی و مقاصد ترانزیت کالا اعلام کرد و گفت: 64 درصد از ترانزیت کل کشور در بخش جاده‌ای را کامیون‌های ایرانی، 10 درصد، کامیون‌های عراقی، 10 درصد کامیون‌های ترک و بقیه را کامیون‌های سایر کشورها انجام دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا