اخبار
کد خبر : 5375 ۱۳۹۶/۰۹/۲۸   

آمریکا یک طاغوت به معنای واقعی است/ قرآن کریم بهترین دستور را برای تعایش انسان ها دارد

 

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: آمریکا در دنیای امروز یک طاغوت به معنای واقعی است.

به گزارش نای قلم، ماموستا سرخابی در اختتامیه نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو اظهار داشت: آمریکای جنایتکار یک غده سرطانی را به جان همه مسلمانان جهان انداخته و نه تنها با کلام و سیاست بلکه با نظامی گری، دادن سلاح های پیشرفته و موشک های اتمی، دشمنان اسلام را تجهیز کرده است ولی همه راه ها را مقابل مسلمانان بسته است.

وی سیاست استکبار جهانی را ویران کردن زیربنای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی کشورهای اسلامی در خاورمیانه اعلام و اضافه کرد: آمریکا امروز با اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت صهیونیسم می خواهد یک جنگ و مشکل دیگری را برای مسلمانان ایجاد کند حال آنکه پیوند مسجد الحرام و مسجد الاقصی قرآنی و ناگسستنی است.

سرخابی افزود: در ایران اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیداری مردم مسلمان و علما گام های خوبی در زمینه وحدت عملی برداشته شده است اما مشکل ما دیگر کشورهای اسلامی هستند، کشورهایی که به اعتصام و تمسک به حبل الهی اعتقادی ندارند و دستورات قرآن کریم را نهادینه نکرده اند.

امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه ما باید دین اسلام را نهادینه و دستورات قرآن را به صورت عملی اجرا کنیم، تصریح کرد: ماموریت افراد شروری که خود را به اسلام نسبت می دهند در حالیکه خارج از چهارچوب مذاهب اسلامی هستند، برهم زدن آرامش مردم و تشنج آفرینی در دنیای اسلام است که نه تنها به غیرمسلمانان و مسیحی ها بلکه به مسلمانان شیعه و سنی نیز حمله می کنند.

سرخابی خاطرنشان کرد: موضوع وحدت و تعایش که در بین مسلمانان جاریست حتی اگر یک قدم جلوتر از پژوهش، تحقیق و تفحص برداریم و خود را در زمان آینده دیگری ببینیم باز هم با زمان پیامبر اسلام (ص) پیوند دارد.

وی گفت: قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) بهترین دستور را برای تعایش و زندگی مسالمت آمیز انسان ها دارد لذا محور باید کلام خدا و رفتار، کردار پیامبر اسلام و جانشین بر حق ایشان باشد.

امام جمعه اهل سنت نقده افزود: همه باید تلاش کنیم تا دشمن هم و گوش و زبان دشمن برای تفرقه نباشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا