اخبار
کد خبر : 5373 ۱۳۹۶/۰۹/۲۸   

احترام به عقاید همدیگر تنها راه رسیدن به وحدت و اتحاد ملی است

 

قائم مقام دانشگاه ارومیه گفت: قرن ها تجربه زندگی در این سرزمین متنوع و رنگارنگ به خوبی به ما آموخته است که احترام به عقاید همدیگر و تکیه بر مشترکات و پرهیز از تشتت و پراکندگی تنها راه رسیدن به وحدت و اتحاد ملی است.

به گزارش نای قلم، عبدالناصر نظریانی در اختتامیه نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو اظهار داشت: باید به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم و به هم افزایی بیندیشیم و بدانیم که با تاکید بر چهره رحمانی اسلام و به دور از هر گونه خشونت و خودخواهی در زیر سایه همدلی و همگرایی و با روی آوردن به ارزش های مشترک انسانی می توانیم گذرگاه های سخت و پرخطر را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: ما مفتخر به داشتن دین و آئینی هستیم که در آن رحمت خدا بر غضبش پیشی دارد و پیامبر گرامی اش به داشتن خلق عظیم ستوده است.

نظریانی اضافه کرد: پیامبری که برای تمام کردن مکارم اخلاق برانگیخته شد و رحمت خدا سبب نرم رفتاری او شد که اگر جز این بود البته پراکنده می شدند.

قائم مقام دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: ادبیات افتخارآفرین ما نیز سرشار از دعوت از مخاطبان به مهربانی و پرهیز از پراکندگی است.

آسیب شناسی موضوع وحدت و برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی، تبیین فرهنگ تسالم و گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی و همدلی و احترام به آحاد مردم با تکیه بر ارزش های انسانی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری و راه های مبارزه با آن از جمله اهداف این نشست علمی و تخصصی است.

معرفی استان آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی پیروان ادیان و مذاهب، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کنفرانس های مشترک علمی در سطح ملی و بین المللی و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا