اخبار
کد خبر : 5372 ۱۳۹۶/۱۰/۰۲   

ایجاد مرکز آفرینش های اقوام و ادیان در آذربایجان غربی

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی به سبب همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی، کرد، ترک، ارمنی و آشوری در کنار هم، رنگین کمان اقوام و ادیان ایران نام گرفته است، گفت: به دنبال ایجاد مرکز آفرینش های اقوام و ادیان در آذربایجان غربی هستیم.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفتگویی اظهار داشت: همگرایی ملی و نشان دادن زندگی برادرانه شهروندان با قومیت‌ها و ادیان مختلف در کنار یکدیگر در کشور به ویژه آذربایجان غربی از اهداف نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

وی افزود: تنوع دینی و قومی آذربایجان غربی نه تنها نشانه تفرقه نیست بلکه از زیبایی های استان به شمار می آید.

کریمی اضافه کرد: سابقه توطئه استکبار جهانی برای فروپاشی ایران و ایجاد اختلاف بین ادیان و اقوام ایرانی به بیش از 300 سال می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: به برکت رهبریت امام راحل، مقام معظم رهبری، خون شهدا، رشادت های نیروهای مسلح و تیزهوشی مردم توطئه ها خنثی شده است و امروز ایران جزو امن ترین کشورها در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: برای شناخت بیشتر از یکدیگر نیاز به تبادل افکار و تحقیق در عرصه های مختلف داریم لذا برگزاری چنین همایش هایی و حضور علما و متفکرین ضروری است.

نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو به همت مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه و به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا