اخبار
کد خبر : 536 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها را قبول نداریم

* در دوره گذشته بستر فرهنگی مطلوبی حاکم نبود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما تفکیک جنسیتی را در برگزاری کنسرت‌ها قبول نداریم.

به گزارش نای قلم، علی جنتی که در جمع فعالان فرهنگی و سیاسی آذربایجان غربی سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول صدور مجوز برای کنسرت است، اظهار کرد: ما تفکیک جنسیتی را در برگزاری کنسرت‌ها قبول نداریم، چون در این صورت فقط افراد مجرد، آن هم به صورت محدود باید به کنسرت بروند و خانواده‌ها به‌دلیل تفکیک، از این امر محروم می‌شوند.

او اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، باز شدن فضای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از کتاب‌های بی‌دلیل توقیف‌شده به مرحله انتشار رسید.

فضای تولید و پخش فیلم و موسیقی نیز با رعایت تمام ضوابط و شرایط قانونی و اخلاقی باز شد. این موارد موجب شد تا امید در جامعه فرهنگی و هنری کشور احیا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن موافقت با درخواست مشارکت آذربایجان غربی در بنیاد ادب و هنر آذربایجان، بیان کرد: باید به‌نحوی این بنیاد را توسعه دهیم که شامل تمام استان‌های آذری‌زبان باشد.

او همچنین اشاره کوتاهی به سیاست‌های وزارت ارشاد در حوزه های مختلف کرد و افزود: تمرکززدایی، بویژه در حوزه اعطای مجوزها در حوزه‌های گوناگون و کاهش موانع صدور مجوز در این بخش‌ها از جمله این سیاست‌ها هستند.

جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در دوره گذشته بستر فرهنگی مطلوبی حاکم نبود و در شرایط حاضر فقط قانون معیار عمل در این وزارت خانه است، توضیح داد: به دلیل برخی از سیاست های نادرست و غیراصولی ناشران، نویسندگان، مترجمان و بسیاری از افراد دیگر در لیست سیاه قرار گرفته بودند، حتی برخی ادعا می‌کردند باید مورخّان، تاریخ را آنگونه که ما می‌گوئیم بنویسند، اما با سیاست‌های دولت تدبیر و امید تلاش می شود تا فضای امیدبخشی در فضای فرهنگی کشور حاکم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس در زمینه روند انتصابات در دولت یازدهم گفت: رویکرد دولت در انتصابات استفاده از نیروهای توانمند و معتدل است.

او ادامه داد استفاده از نیروهای اصولگرا یا اصلاح طلب به شرطی در دولت انجام می‌شود که آنان سیاست‌های اعتدال گرایانه را پذیرفته و بتوانند مطابق آن عمل کنند و این دولت بنا ندارد به شیوه سابق از صدر تا ذیل مدیران یک اداره یا نهاد را عوض کند به بهانه اینکه افراد همسوی خود را بیاورد بلکه تلاش می‌کند از همه ظرفیت مدیریتی کشو حداکثر استفاده را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه انتصاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تحت هیچ شرایطی بر اساس خواست این و آن نبوده است، تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ یک از تغییرات و انتصابات با سفارش انجام نشده و تحت تاثیر فشارها و باجی خواهی قرار نمی‌گیریم چه بسا اگر کسی یا نماینده ای درصدد چنین کاری باشد اسناد و گزارشاتشان به مراجع ذیصلاح قانونی ارائه می‌شود تا دیگر نتوانند صلاحیت بگیرند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید، در شرایطی دولت را تحویل گرفت که کشور در بدترین وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی و همچنین در انزوای فرهنگی سیاسی بود.

وی اضافه کرد: در بخش سیاست خارجی نیز کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد که از جمله آنها وجود تحریم های قابل توجه و بسیار تاثیرگذار در کشور و روابط سیاسی نامناسب حتی با کشورهای همسایه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام این موارد موجب شد تا امید در بین جامعه فرهنگی و هنری کشور احیا شده و فعالیت های قابل توجهی به اجرا در آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا