اخبار
کد خبر : 5357 ۱۳۹۶/۰۹/۲۲   

درآمدهای آذربایجان غربی در بودجه ۱۰۸۹میلیارد تومان پیش بینی شد

 

 رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: بر اساس لایحه بودجه سال آینده درآمدهای آذربایجان غربی ۱۰۸۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی پر ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی و جایگاه آذربایجان غربی افزود: از میزان درآمدهای پیش بینی شده استان ۹۷ درصد آن استانی بوده و ۸۵ درصد از این درامد از طریق مالیات تأمین می‌شود و به نسبت بودجه امسال از ۵.۶ درصد رشد برخوردار است و در ردیف ۱۶ کشور هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: همچنین در لایحه بودجه سال آینده ۳۳ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال بودجه هزینه ای و عمرانی از سوی دولت برای این استان پیش بینی و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

حضرتی پر با بیان اینکه از این میزان ۲۱ هزار و ۳۰ میلیارد ریال مربوط به بودجه هزینه ای و ۱۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال مربوط به بودجه عمرانی است اضافه کرد: درآمد سرانه استان در لایحه بودجه سال آینده سه میلیون ۲۵۰ هزار ریال پیش بینی شده که در این خصوص در رتبه ۲۶ کشوری قرار داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی عنوان کرد: بیشترین میزان درآمد سرانه در سال آینده مربوط به استان تهران با ۳۶ میلیون ریال و متوسط کشوری این درآمد نیز ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به نگاه مناسب دولت یازدهم و دوازدهم به استان های محروم به ویژه آذربایجان غربی در اختصاص بودجه های عمرانی و هزینه ای گفت: این استان رتبه ششم بین استان های کشور را در خصوص اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در سال آینده دارد و سهم ما از کل اعتبارات عمرانی استان های کشور ۴.۴۳ درصد است.

وی از افزایش سهم آذربایجان غربی از اعتبارات مربوط به سه درصد نفت و گاز در سال آینده خبر داد و افزود: در حالی که امسال این اعتبار برای استان یکهزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بود، در سال آینده به ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده شاهد رشد اعتبارات مربوط به بهبود شاخص ها موسوم به استفاده متوازن برای این استان هستیم به طوری که از پنج هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال ابلاغی امسال به پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سال آینده رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 برای مطالعات 8 طرح عمرانی در استان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اتصال بزرگراه شهید کلانتری به آزاد راه زنجان-تبریز، راه آهن سریع السیر ارومیه-تبریز، طرح باند دوم محور سه راهی ایو اوغلی-بازرگان و احداث بیمارستان مهاباد از جمله این طرحها است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تصویب مجلس در سال ۹۷ حمایت دولت از طریق یارانه از اقشار نیازمند تا سه برابر افزایش خواهد یافت  تصریح کرد: هم‌اکنون افزون بر ۷۲ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای اتمامان ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است بنابراین دولت برای بهبود فعالیت‌های عمرانی به مجلس پیشنهاد کرده تا به جای رقم کنونی ۲۰ درصدی از درامدهای نفتی به صندوق توسعه ملی ۳۲ درصد از درامدها بدان واریز شود و همین ۱۲ درصد مازاد برای فعالیت‌های مختلف دولت به خصوص پروژه‌های عمرانی از طریق صندوق توسعه ملی هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۷۵ درصد از بودجه دولت هزینه‌ای و ۲۵ درصد مابقی عمرانی است و قیمت هر بشکه نفت ۵۵ دلار و قیمت خود دلار نیز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده است.

حضرتی پر گفت: از امسال ردیف ویژه‌ای برای ارتقا شاخص‌های استان در قانون بودجه قرار گرفته که در نخستین سال اجرا رقم ۱۰۰ میلیارد تومانی برای استان به تصویب رسید که تاکنون ۳۰ درصد از این رقم به‌صورت اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده و امیدواریم با همراهی نمایندگان استان در مجلس و دیگر مسئولین میزان اعتبار تصویبی و تخصیصی برای استان هم امسال و هم سال آینده بیش از پیش بهبود یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا