اخبار
کد خبر : 5350 ۱۳۹۶/۰۹/۲۰   

افزایش ۲ درصدی تصادفات در آذربایجان غربی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از افزایش دو درصدی تصادفات در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصراصلانی در مراسم افتتاحیه رزمایش زمستانی سال ۹۶ افزود: علی رغم بسیج تمامی سازمان های امداد رسان رانندگان توجه و دقت کافی را ندارند و در مجموع در ۸ ماهه نخست سال جاری میزان تصادفات نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه  در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش تصادفات فوتی ، ۷ درصد افزایش مجروحین و۱۱ درصد افزایش تصادفات خسارتی را شاهد بودیم ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۵ نسبت به سال۹۴ حدود ۱۰ درصد افزایش مجروحین و ۲۴ درصد افزایش کشته های جاده ای را داشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به اشاره به آغاز طرح زمستانی و با بیان اینکه پلیس نیز تمام تیم های خود را برای کاهش میزان تلفات جاده ای تقویت کرده است، افزود: طرح زمستان انتظامی به عنوان طرح ترافیکی و خدمات رسانی از امروزدر استان آغاز شد و تا پایان اسفند نیز ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی به تیم های عملیاتی ومجریان طرح زمستانی در استان اشاره و تصریح کرد: مجموعا در طرح زمستانی ۹هزار و ۹۳۵ نفر از کلیه دستگاه های امدادرسان و پلیس در ۱۲هزار کیلومتر جاده استان برای کاهش سوانح جاده ای حضور خواهند داشت تا شهروندان با آرامش به سفر خود بپردازند.

اصلانی به هدف این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح زمستانی اعلام امادگی دستگاه های امداد رسان و پلیس در ارومیه و۱۶شهرستان، هماهنگی سازمان های ذیربط در مواقع بحران و شرایط خاص زمستان، استفاده از حداکثر ظرفیت های سازمان های ذیربط و ایجاد امنیت ترافیکی و اجتماعی برای کاربران جاده ای است.

آذربایجان غربی حائز رتبه سوم کشوری در کاهش تلفات جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در زمینه کاهش تلفات جاده ای دارد.

عبدالحسین علی اکبری افزود: در۸ ماه نخست سال جاری با اقداماتی که صورت گرفته و هماهنگی تمام دستگاه های امدادرسان در جاده های شهری ۹ درصد و جاده های روستایی۴۷ درصد کاهش تلفات انسانی داشتیم که رتبه سوم کشوری را در کاهش تلفات جاده ای به دست آوردیم.

وی افزود: طرح زمستانی دراستان از ۱۵ آذر ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت و امسال هم با تمام توان در خدمت مردم و تامین ایمنی تردد جاده ها هستیم.

وی ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با استقرار و آماده باش ۶۸ باب راهدارخانه ثابت و سیار و۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و با 68 اکیپ راهداری عملیاتی آمادگی خود رابرای اجرای طرح زمستانی سال۹۶ اعلام می کند.

علی اکبری به تسهیلات لازم در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ذخیره نمک و ماسه، عملیاتی شدن ۴۱ سامانه ثبت سرعت، نصب تابلوهای جدید، نصب چراغ های چشمک زن در نقاط پرحادثه استان و کارهای دیگر که همه برای افزایش ایمنی سفر هم استانی ها به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا