اخبار
کد خبر : 535 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

آذربایجان غربی در سنگر اول مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد

* روش‌های برانگیزاننده و باوراننده در حوزه فرهنگی می‌تواند کلید حل مشکلات باشد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در سنگر اول مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی با سه کشور خارجی, در سنگر اول مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد و لازم است مسئولان حوزه فرهنگ کشور به این موضوع نگاه و عنایت ویژه ای داشته باشند.

رادفر با اشاره به تنوع قومی و فرهنگی استان آذربایجان غربی نیز گفت: این استان با اقوام و مذاهب مختلف به استان هفت آسمان و هشت بهشت معروف است؛ استانی که قومیت ها و مذاهب مختلف در آن سالیان سال است بصورت مسالمت آمیز با هم زندگی و برای اعتلا و توسعه استان تلاش می کنند.

وی در ادامه به بخشی از شاخص های فرهنگی استان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود پنج دانشگاه، 19 حوزه علمیه برادران و خواهران، سه هزار و 750 مسجد، 17 مجتمع فرهنگی هنری، 76 نشریه محلی، 55 تشکل فرهنگی، 68 کتابخانه عمومی و 45 کتابخانه مشارکتی از جمله امکانات و پتانسیل های فرهنگی در آذربایجان غربی هستند.

معاون سیاسی استاندار همچنین خواستار تاسیس بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان در ارومیه شد.

مشاور فرهنگی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: در دنیای امروز با فواران اطلاعات و مرگ فاصله‌ها عملا دیگر روش‌های بازدارنده جواب نمی‌دهد و باید با تدابیر روزآمد و کارآمد به فکر حل مشکلات ناشی از مدرن شدن دنیا باشیم.

سیامک مختاری اظهار کرد: روش‌های برانگیزاننده و باوراننده در حوزه فرهنگی می‌تواند کلید حل مشکلات در حوزه فرهنگی باشد به این معنی که باید مهندسی میل و ذائقه در عرصه فرهنگ انجام پذیرد و در این مهندسی باید نگاه راهبردی به سمت آموزه‌های وحیانی باشد.

مختاری تصریح کرد: امروزه دستیابی به منابع و اطلاعات سهولت یافته است بنابراین کانالیزه کردن ذهن‌ها نیز برای استفاده از حجم گسترده اطلاعات و اخبار باید از طریق فعالیت‌های هنری و فرهنگی عملیاتی شود.

وی افزود: پرهیز از خودشیفتگی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی به انضمام دوری از تنگ نظری و کنار گذاشتن تعصب از جمله راهکارهایی است که می‌تواند جهت دهی مناسبی به رویدادهای فرهنگی کشور بدهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا