اخبار
کد خبر : 5340 ۱۳۹۶/۰۹/۱۸   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

توقیف خودرو سواری با بیش از 65 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده در ماکو

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: خودرو سواری با 65 میلیون و 600 هزار ریال خلافی پرداخت نشده در ماکو توقیف شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ عباس فرمانی در گفت و گویی افزود: ماموران پلیس راه ماکو حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودرو سواری MVM را برای بازرسی متوقف کردند که در استعلام ها مشخص شد این خودرو دارای 65 میلیون و 600 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: این خودرو برای بررسی بیشتر و پرداخت جریمه به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: برابر تبصره 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام می کند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می شود.

کشف بیش از 300 هزار نخ سیگار قاچاق در سلماس

فرمانده انتظامی سلماس گفت: 330 هزار نخ سیگار قاچاق توسط ماموران انتظامی سلماس کشف شد.

حسین رمزی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو پارس در محور ارومیه به خوی مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی با اشاره به بازرسی از خودرو، افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی 170 هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد که با برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان ارزش ریالی این کالاهای مکشوفه 400 میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف شد، تصریح کرد: همچنین یک نفر متهم مرتبط با این سیگارهای قاچاق دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

وی با اشاره به کشف محموله دیگری از سیگار قاچاق در سلماس، عنوان کرد: ماموران انتظامی شهرستان در حال انجام ماموریت خود در یکی از محورها به یک دستگاه سواری سمند به احتمال حمل کالای قاچاق مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

رمزی با بیان اینکه خودرو پس از توقف به منظور بازرسی به پاسگاه منتقل شد، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌ها از سمند 160 هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی این کالاهای مکشوفه را 400 میلیون ریال تخمین زدند.

وی ضمن اشاره به توقیف خودروی مذکور و انتقال آن به پارکینگ نیروی انتظامی تا صدور احکام، بیان کرد: در این راستا فرد متهمی که اقدام به حمل سیگارهای قاچاق کرده بوده دستگیر و برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی منتقل شد.

فرمانده انتظامی سلماس اضافه کرد: ماموران انتظامی در محور خوی به سلماس یک دستگاه وانت نیسان را به جرم حمل کالای قاچاق توقیف کردند که در بازرسی از آن 249 ثوب البسه قاچاق کشف شد.

وی ارزش ریالی این البسه‌ها را 250 میلیون ریال خواند و گفت: در این راستا یک نفر دستگیر شد تا با صدور حکم قضایی جرم وی مشخص شود.

رمزی تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی و درراستای حمایت از تولیدات داخلی از جمله اولویت‌های اصلی نیروهای پلیس در انجام وظایف خود است.

290 ثوب البسه قاچاق در ماکو کشف شد

فرمانده انتظامی ماکو گفت: 290 ثوب البسه قاچاق از یک دستگاه سواری پژو 405 در ماکو کشف شد.

میرحیدر شفیعی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان در حال کنترل رفت و آمد خودروهای عبوری در محور ماکو به بازرگان به یک دستگاه سواری پژو 405 به احتمال حمل کالای قاچاق مشکوک شده و اقدام به توقف آن کردند.

وی با اشاره به اینکه خودرو پس از توقف به پارکینگ منتقل شد، افزود: در این بازرسی‌ها از خودروی توقیفی 290 ثوب البسه قاچاق کشف و تا تعیین تکلیف و دستور مراجع قضایی به انبار منتقل شد.

این مقام مسئول در ارتباط با ارزش ریالی این کالاهای مکشوفه، ادامه داد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه و با ارزیابی‌های صورت گرفته ارزش ریالی این البسه‌ها 270 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه خودرو حامل البسه قاچاق تا صدور رای پرونده در توقیف خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی فرستاده شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا