اخبار
کد خبر : 534 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

راه اندازی فرهنگستان ترکی-آذری مهم ترین مطالبه مردم استان است

* خدمات دولت آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم نمی رسد

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی طلاب گفت: دریاچه ارومیه و فرهنگستان زبان ترکی آذری مهم ترین مطالبه مردم استان آذربایجان غربی از رئیس جمهور کشورمان است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام جعفر فخرآذر در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نخبگان فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان غربی، اظهار کرد: رئیس جمهوری در دوران انتخابات دو وعده کلیدی یعنی احیای دریاچه ارومیه و راه اندازی فرهنگستان زبان ترکی-آذری را در سفرهای انتخاباتی خود مطرح کرده بودند که می طلبد قبل از سفر ایشان به استان آذربایجان غربی شاهد افتتاح این فرهنگستان باشیم.

وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: از وقتی موضوع احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از اولین موضوعاتی بود که در اولین جلسه هیئت دولت تدبیر و امید مطرح شد، امیدها برای نجات این دریاچه بیشتر شده است.

فخرآذر با بیان اینکه فضای امنيتی که در گذشته در خصوص موضوع دریاچه اروميه مطرح بود امروز شکسته شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی ها که در زمان های گذشته نسبت به تصمیمات یک شبه و غیرکارشناسانه سکوت اختیار کرده بودند امروز با رفتارهای پوپولیستی دایه مهرباتر از مادر شده اند، کارشکنی می کنند و به عمد از احساسات پاک مردم استفاده می کنند اما بدانند که مردم آذربایجان اجازه این سواستفاده ها را نخواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف اطلاع رسانی رسانه ملی نسبت به خدمات دولت، اظهار کرد: متاسفانه خدمات دولت آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم نمی رسد و برای این مهم ضروری است هر چه سریع تر چاره ای اندیشیده شود.

فخرآذر تصریح کرد: اطلاع رسانی خدمات دولت در استان ها و شهرستان ها از طریق رسانه های محلی انجام می گیرد که می طلبد دولت حمایت لازم را از این رسانه ها داشته باشد.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی طلاب به حمایت مقام معظم رهبری و مراجع تقلید از دولت اشاره و تصریح کرد: حمایت مراجع تقلید از دولت و روابط آنها با وزرا در نوع خود بی نظیر است اما متاسفانه برخی ها این حمایت ها را نمی بینند و به دنبال سنگ اندازی در مقابل دولتمردان هستند چه بسا نمی توانند به اهداف خود برسند چرا که مردم شاهد تلاش دولت خدمتگذار، صادق و راستگو در بخش های مختلف هستند، دولتی که نه در شعار بلکه در عمل نشان داده به وعده های خود عمل می کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: برگزاری همایشی تحت عنوان «همدلی اقوام، اقتدار ایران» در دستورکار مدیران آذربایجان غربی است که امید می‌رود با برگزاری آن جلوه‌های با شکوهی از زندگی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف در این استان که نمونه بارز شعار امسال هم هستند به نمایش گذاشته شود و شایسته است وزیر ارشاد پیامی برای این همایش ارسال کنند.

نماینده اقلیت‌های مذهبی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: استان آذربایجان غربی و بویژه ارومیه از تنوع قومیتی ترک ها، آشوری ها، ارامنه و کرد ها و همچنین زندگی مسالمت آمیز ادیان مسلمان، مسیحی و تعداد کمی یهودی برخوردار است و این بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن رنگین کمان ایان و مذاهب در ارومیه است.

کشیش داریاووش عزیزیان آزادی و زندگی در سایه امنیت را از نعمت های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

ضرورت استفاده بیش از پیش از زبان هنر در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی و معرفتی، لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب، تاسیس فرهنگستان زبان و ادب آذربایجان در ارومیه، تقویت اطلاع رسانی خدمات دولت، حمایت از تشکل های مطبوعاتی استان، بحث بیمه خبرنگاران، الگو بودن زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در آذربایجان غربی و بحث انتصاب مدیران و اجرای صحیح سیاست های دولت در تمام مناطق از جمله مطالبات و موضوعات مطروحه توسط نمایندگان اصحاب فرهنگ، هنر و ادب استان در این جلسه بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا