اخبار
کد خبر : 5331 ۱۳۹۶/۱۰/۱۱   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف بیش از 12 کیلوگرم مواد مخدر در ارومیه

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 12 کیلو و 500 گرم موادمخدر از نوع شیشه در ارومیه کشف و در این رابطه سه نفر متهم دستگیر شدند.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از انتقال مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری از شهرستان سردشت به سمت شهرستان ماکو، موضوع به سرعت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم موفق شدند این خودرو را در شهرستان ارومیه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه توقیف کنند.

وی اظهار کرد: در بازرسی ماموران از خودرو 12 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع شیشه که به طور ماهرانه در زیر صندلی ها جاسازی شده بود،کشف و ضبط شد.

سردار اصلانی افزود: در این رابطه سه نفر قاچاقچی دستگیر و 2 دستگاه خودرو مورد استفاده نیز توقیف شد

کشف 14.5 کیلوگرم تریاک و حشیش در ماکو

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 12 کیلوگرم مواد مخدر تریاک و 2 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع حشیش در شهرستان ماکو کشف و در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر شدند.

سرهنگ اسدالله مالکی در گفت و گویی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت شبکه ای در ماکو فعالیت می کنند، موضوع به سرعت در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات لازم و کارهای اطلاعاتی نامحسوس موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: در بازرسی ماموران از این محل 12 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و 2 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و ضبط شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سرهنگ مالکی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

کشف البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان گفت: البسه قاچاق به ارزش ۹۲۰ میلیون ریال در محور سقز-بوکان کشف شد.

مجید محب‌علی در گفت‌وگویی با اشاره به کشف البسه قاچاق در بوکان اظهار کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رجایی در هنگام کنترل رفت و آمد خودروهای در حال حرکت از سقز به بوکان و بالعکس به ظن حمل کالای قاچاق یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ را متوقف ساختند.

وی با بیان اینکه خودرو پس از توقف به منظور بازرسی به پاسگاه منتقل شد، افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی ۹۰۷ ثوب البسه قاچاق کشف شد که با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این البسه‌های قاچاق ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر قانونی پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد، ادامه داد: یک دستگاه خودرو ۴۰۵ که نیز البسه قاچاق به وسیله آن حمل شده بود با دستور مراجع قضایی توقیف شد تا زمانی که دادگاه حکم مربوط به این پرونده را صادر کند.

وی در ادامه گفت‌وگو از انجام یک عملیات موفق مرتبط با کشف کالاهای قاچاق در همین محور بوکان به سقز خبر داد و ابراز کرد: ماموران انتظامی بوکان در حال انجام ماموریت خود در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رجایی در حالی که عبور و مرور خودروها را کنترل می‌کردند به یک دستگاه سواری پژو مشکوک می‌شوند.

محب‌علی تصریح کرد: در پی این شک آنها خودروی مورد نظر را متوقف کرده و آن را مورد بازرسی قرار می‌دهند که در این بازرسی‌ها ۲۰۰ ثوب البسه قاچاق کشف شده و پس از توقیف به انبار منتقل می‌شود.

وی در ارتباط با ارزش ریالی این کالاها عنوان کرد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این کالاها ۳۷۰ میلیون ریال است و در این راستا خودرو مذکور توقیف و به پارکینگ منتقل شد و یک متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

ضبط صوت قاچاق و مواد مخدر صنعتی در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: ۱۵۶ دستگاه ضبط صوت قاچاق و ۲۷۸ کیلوگرم پیش‌ساز شیشه در میاندوآب کشف شد.

حسن شیخ‌نژاد در گفت‌وگویی در ارتباط با کشف انواع کالاهای قاچاق در میاندوآب اظهار کرد: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب به تبریز به یک دستگاه سواری پراید مشکوک شده و  اقدام به توقف آن کردند.

وی با بیان اینکه خودرو پس از توقف مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۵۶ دستگاه ضبط صوت و ۲۵ دستگاه دزدگیر کشف شد که این کالاها پس از کشف به انبار منتقل شدند تا با دستور مراجع قضایی تعیین تکلیف شوند.

این مقام مسئول با اشاره به ارزش ریالی این کالاهای مکشوفه ابراز کرد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این کالاها ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر شد، تصریح کرد: فرد متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

شیخ‌نژاد در ادامه از کشف مواد مخدر در میاندوآب خبر داد و عنوان کرد: پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در این شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل فعالیت متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار گرفت، تصریح کرد: در بازرسی از محل پنج کیلوگرم اسید استیک، ۱۳ کیلوگرم اسید سولفوریک، سه کیلوگرم اسید فسفریک و ۱۴۵ کیلوگرم اسید متانول کشف شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده از این محل پنج کیلوگرم اسید استون، پنج کیلوگرم اسید هیدروکلریک، پنج کیلوگرم سولفات آمونیوم، ۱۶ کیلوگرم اتانول، ۲۲ کیلوگرم تولوئن و ۶۰ کیلوگرم سود سوزآور نیز کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری یک فرد متهم در ارتباط با این عملیات و تحویل وی به مراجع قضایی بیان کرد: مبازه با قاچاق کالا و ارز از جمله اولویت‌های مهم ماموران انتظامی در امسال است که در انجام این وظیفه پلیس با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا