Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5325 ۱۳۹۶/۰۹/۱۴   

برگزاری همایش وحدت شاهرگ جهان اسلام در آذربایجان غربی

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همایش وحدت شاهرگ جهان اسلام در تمام شهرهای آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفتگویی اظهار داشت: همایش وحدت شاهرگ جهان اسلام در قالب ۱۵ برنامه در تمام شهرستان های آذربایجان غربی در حال اجراست.

وی افزود: همزمان با ولادت حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) فردا جشن بزرگی در مقام و منزلت آن دو معصوم (ع) در  تمام مساجد فعال استان برپا می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در ایام هفته وحدت جشن‌های مذهبی و هیئت‌های مذهبی شاخص در رابطه با ولادت پیامبر نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در تمام مساجد فعال در ارومیه در حال برگزاری است.

داداش زاده تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که در سطح بین‌المللی نیز موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم آورد، دشمنان انقلاب با تقویت تعصب نژادی، قومی و طایفه‌ای یا همان «ملی گرایی» و دسیسه تحریک تعصبات فرقه ای یا همان ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در صدد جلوگیری از وحدت رو به رشد ملت های اسلامی بر آمده اند.

وی اظهار داشت: اسلام مسلمانان را امت واحده خوانده‌است و مؤمنان برادر یکدیگر معرفی شده‌اند، بنابراین اختلاف در پاره ای از مسائل مانع اخوت اسلامی و وحدت مسلمانان نمی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه امروزه و در این برهه ی حساس وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین فرق اسلامی امری لازم و ضرروی است، ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران هیچ اختلافی بین دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستی و اخوت در کنار هم زندگی می‌کنند.

داداش زاده خاطرنشان کرد: اهل سنت در اطراف و اکناف کشور زندگی می‌کنند و دارای علما و مشایخ بسیاری هستند، با ما برادر و ما با آنها برادر و برابریم و آنان با نغمه‌های نفاق که بعضی جنایتکاران و وابستگان به صهیونیسم و آمریکا ساز کرده‌اند، مخالف هستنند.

وی اذعان کرد: برادران اهل سنت در کشور اسلامی بدانند که عمال وابسته به قدرت‌های شیطانی بزرگ خیرخواه مسلمین و اسلام نیستند و لازم است مسلمانان از آنان تبری کنند و به تبلیغات نفاق افکنانه‌ آنان گوش فرا ندهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: در ایران و سراسر جهان اسلام در ایام هفته وحدت با تشکیل اجتماعات عظیم و کنگره اسلامی، همچنین مراسم جشن و سرور، ضمن تحکیم وحدت و برادری اسلامی به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک می شود و امسال نیز این هفته در ایران و سایر کشورهای اسلامی باشکوه هرچه تمام تر برگزار می‌شود.

دادش زاده تاکید کرد: امام خمینی (ره) در واکنش به این سیاست خصمانه‌ دشمنان فرمودند: از ملی گرایی خطرناک تر و غم انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمن ساز بین برادران اسلامی است.

وی یاد آور شد: به حول و قوه الهی در انقلاب اسلامی ایران هیچ اختلافی بین دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستی و اخوت در کنار هم زندگی می‌کنند، اهل سنت که در ایران جمعیتش بی شمارند و در اطراف و اکناف کشور زندگی می‌کنند و دارای علما و مشایخ بسیاری هستند با ما برادر و ما با آنها برادر و برابریم و آنان با نغمه‌های نفاق که بعضی جنایتکاران و وابستگان به صهیونیسم و آمریکا ساز کرده‌اند، مخالف هستنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: برادران اهل سنت در کشور اسلامی بدانند که عمال وابسته به قدرت‌های شیطانی بزرگ خیرخواه مسلمین و اسلام نیستند و لازم است مسلمانان از آنان تبری کنند و به تبلیغات نفاق افکنانه‌ آنان گوش فرا ندهند. من دست برادری به تمام مسلمانان متعهد جهان می دهم.

حجت‌الاسلام داداش زاده اظهار داشت: هفته وحدت پیام آور رحمت و همدلی است و برگزاری مراسم جشن و سرور، ضمن تحکیم وحدت و برادری اسلامی، به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک می کند در این راستا باید برنامه های هفته وحدت با شکوه و حضور گسترده مردمی برگزار شود.

وی تصریح کرد: اسلام مسلمانان را امت واحده خوانده‌است و مؤمنان برادر یکدیگر معرفی شده‌اند، بنابراین اختلاف در پاره ای از مسائل مانع اخوت اسلامی و وحدت مسلمانان نمی شود. وقتی اسلام به مسلمانان سفارش می‌کند که با پیروان ادیان آسمانی و مکاتب دیگر بشری با عدل و مسالمت رفتار شود و آنان را به مشترکات دینی توجه می‌دهد آیا مسلمانان نباید با توجه به مشترکات دینی و کنار گذاردن اختلافات با یکدیگر با مسالمت و عدل رفتار کنند؟

داداش زاده اظهارداشت: امروزه و در این برهه حساس وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین فرق اسلامی امری لازم و ضرروی است، امام خمینی (ره) در این زمینه فرمودند، «امروز اختلاف بین ما تنها به نفع آنهایی است که نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به مذهب حنفی و یا سایر فرق آنها، می خواهند نه این باشد نه آن، راه را این طور می‌دانند که بین شما و ما اختلاف بیندازند».

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا