اخبار
کد خبر : 532 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

صدور مجوز نشریات محلی در مرکز استان متمرکز شده است

*250 خبرنگار در سطح استان وجود دارد که اکثر آنها از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: صدور مجوز نشریات محلی در مرکز استان متمرکز شده است به طوری که از 76 نشریه موجود در استان 47 نشریه در ارومیه منتشر می شود.

 به گزارش نای قلم، جواد زاهدی در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نخبگان فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان غربی، اظهار کرد: انتشار نشریه در تمام شهرستان ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است لذا توجه ویژه مسئولان مربوطه را می طلبد.

وی عدم امنیت شغلی خبرنگاران، مشکلات حرفه ای، کم تیراژ بودن، رقابتی نبودن، ضعف بنیه مالی نشریات، ضعف در تولید محتوا و چندشغله بودن مدیران مسئول را از جمله مشکلات مطبوعات آذربایجان غربی عنوان کرد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی به مشکلات بیمه ای خبرنگاران نیز اشاره کرد و اینکه در شرایط حاضر 250 خبرنگار در سطح استان وجود دارد که اکثر آنها از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند که اگر خانه مطبوعات از این منظر تقویت شود می تواند ما را در رسیدن به اهداف پوشش امنیت شغلی خبرنگاران کمک کند.

زاهدی در عین حال تجهیز خانه مطبوعات، ایجاد کتابخانه تخصصی خانه مطبوعات و راه اندازی کلاس های دائمی و مستمر در راستای رشد حرفه خبرنگاری را ضروری دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه کار مطبوعاتی در آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: آذربایجان غربی پیشرو در انتشار نشریات است به طوری که پیشینه کار مطبوعاتی در آذربایجان غربی و شهر ارومیه 170 سال پیش می‌رسد به گونه ایکه پس از تهران نخستین شهرستانی که اقدام به چاپ و انتشار نشریه زد شهر ارومیه بود.

به گفته زاهدی در دوران مشروطه در آذربایجان غربی 177 نشریه مکتوب به چاپ می رسید که آن زمان سهم شهر ارومیه از این تعداد افزون بر 100 نشریه بود بنابراین پیشینه کار مطبوعاتی در این خطه از کشور برابر با کل تاریخ مطبوعات ایران اسلامی است و به همین خاطر باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های رسانه‌ای و کارهای مطبوعاتی این استان مبذول شود.

زاهدی گفت: در شرایط حاضر پنج تشکل مطبوعاتی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند که در این میان خانه مطبوعات استان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست.

رئیس خانه مطبوعات استان اضافه کرد: در راستای شناساندن فعالان مطبوعاتی و معرفی تاریخ نشریات استان ضروری است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همایشی برگزار کند و امکانات لازم برای چاپ کتاب تاریخ نشریات استان در اختیار تشکل ها به ویژه خانه مطبوعات قرار دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا