اخبار
کد خبر : 5313 ۱۳۹۶/۰۹/۱۱   

توسعه متوازن و کیفیت آموزش در آذربایجان غربی

 

علی معین فر/ چه کسانی از این همه کوتاهی در آمورش و پرورش استان آذربایجان غربی جوابگو هستند، در حالیکه در استان آذربایجان غربی تعداد بی سوادان یک ششم جمعیت آن را تشکیل می دهد و در دوره دولت سراسر پاک دست! علاوه بر اینکه از تعداد بی سوادان استان کاسته نشد بلکه تعداد هفت هزار و 983 نفر نیز بر خیل بی سوادان استان نسبت به سال 1385 افزوده شد.

شوربختانه تر از این موضوع تعداد کل جمعیت شش ساله و بالاتر که حتما باید آموزش و پرورش زمینه حضور آنها در کلاس های درس مهیا نماید که چنین امری اتفاق نیفتاده است.

 این در حالی است از سال 1375 تا 1385 تعداد 88 هزار و 599 نفردر دوره اصلاحات از تعداد بی سوادان استان کاسته شده بود و از سال 1385 تا 1390، 32 هزار و 518 نفر از دانش آموزان لازم التعلیم در استان به مدرسه راه نیافتند. (سالنامه اماری استان؛ 596:1390 )

حال این کوتاهی و ظلم نابخشودنی به مردم فقیر استان را چه کسانی باید جوابگو باشند؟ آیا با این وضعیت آموزش و پرورش می توان انتظار توسعه متوازن در استان را داشت؟ این همه بی توجهی به نظام اموزش و پرورش در دوره مدیریت کدام مدیران حاکم در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است؟

آیا با کسانی که سابقه چنین مدیریتی دارند می شود به بهبود نظام آموزش و پرورش امیدوار بود؟

امیدوارم در برنامه ریزی ها و انتخاب مدیران کلان استان در بخش های مختلف واقع بینانه و مطالعه شده تصمیم گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا