اخبار
کد خبر : 531 ۱۳۹۴/۰۶/۰۹   

راه برون رفت مشکلات کشور "اعتدال و اصلاحات"است

* مسئولان مشكلات را تا آنجايي كه به آرامش مردم لطمه نزند تبيين کنند

رئيس بنياد باران آذربايجان غربي گفت تنها راه برون رفت مشکلات کشور حاکمیت "اعتدال و اصلاحات" است.

به گزارش نای قلم، عباس خورشیدی در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نخبگان فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان غربی اظهار کرد وقتی اعتقادمان بر این است که تنها راه برون رفت مشکلات کشور فکر "اعتدال و اصلاحات" است لذا باید نیم نگاهی به بحث انتخابات داشته باشیم و نیروها و کسانی را که می خواهند در این عرصه دست دولت را بگیرند مورد حمایت قرار دهیم و این زمانی تحقق پیدا می کند که دولت هم نیم نگاهی به بدنه اجتماعی خود داشته باشد.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری آذربايجان غربي در ادامه سخنان خود به آفتي اشاره كرد كه هر دولت و سيستم اداري را تهديد مي‌كند سپس توضیح داد بيم آن مي‌رود بين دولت و عقبه اجتماعي آن چه توسط تلاش منتقدان كه حقشان است و چه ناشي از بي‌توجهي خود آن مجموعه، ايجاد گسست شود.

 خورشيدي در عين حال اين را هم گفت كه اين خطر در مورد دولت روحاني احساس نمي‌شود اما هشدار دادن و مراقبت كردن شرط عقل است.

او سپس زمينه بروز اين مشكل را تشريح و اذعان كرد در بحث انتصابات هر دولتي حق دارد همفكران خود را با خيال راحت و بدون محدوديت‌هاي خودساخته و همچنين تحميل شده از ناحيه رقيب بتواند پاي كار بياورد لذا توقع داريم دولت در اين زمينه رويكرد خود را منعطف كند.

خورشيدي چه بسا به محدوديت‌هاي مديران عالي در بحث انتصابات هم اشاره و تصريح كرد از منابع موثق مطلع هستيم كه مديران عالي دولت براي انتصاب همسويان و همفكران خود از اختيار كافي برخوردار نيستند، هزاران نفر مدير و نيروهاي باتجربه و كاركشته‌اي كه به خاطر شرايط نامناسب دولت گذشته، احساس مسئوليت و ناخواسته مجبور به بازنشستگي شدند و خانه‌نشيني را به فعاليت در آن شرايط ترجيح دادند.

معاون اسبق سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان غربي گفت همان دري كه در دولت گذشته براي ترك مديران باتجربه باز شد امروز همان در تحت اين عنوان كه بازنشسته‌ها را به كار نمي‌گيريم به روي همان مديران بسته شده است.

وي در خصوص استخدام نيروهاي جوان نيز خواستار تعديل و تسهيل شرايط براي جذب آنها در ادارات دولتي شد، در عين حال كه به تخصص و تناسب كار با توانايي شخص تاكيد كرد.

خورشيدي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد تغيير الزاما به معني تغيير مدير و شخص نيست اما دقيقا به معني تغيير رفتارها و سياست‌هاست، بر اين اساس اگر مديري در دولت جديد تغيير نكرد بايد در زمين دولت بازي كند، چرا كه اين الفباي مسئوليت‌پذيري و صداقت مديريتي در نظام اسلامي است كه وقتي مديري در دولتي انجام وظيفه مي‌كنم بايد هم‌سو با آن باشد.

او با هشدار دوباره نسبت به ايجاد گسست بين دولت و بدنه اجتماعي متذكر شد كه آنچه باعث ايجاد نگرانيست اين است كه سياست‌هاي خوب و ارزشمند دولت به مناطق نرسند و يا اجراي آنها محسوس نباشد.

خورشيدي در ادامه سخنان خود گريزي به مسائل فرهنگي زد و گفت تغيير دوران افسردگي و يخبندان سال‌هاي گذشته، در دستور كار دولت تدبير و اميد قرار گرفته است اما روي سخنم با مقامات استاني و محلي است كه آنها با شجاعت اين سياست‌ها را اجرايي و عملياتي كنند.

او با بيان اينكه ما واقفيم كه دولت در همه امور مشی اعتدال و کارآمدی را پیشه خود ساخته و نيروهاي اصلاح‌طلب و اعتدال نيز اين اصل را پذيرفته‌‌اند و حمايت مي‌كنند اما ضروريست سياست‌هاي خوبي كه طراحي مي‌شوند از مديران محلي مطالبه شود.

 رئيس بنياد باران آذربايجان غربي سپس خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت آيا باعث تاسف نيست بعد از 36 سال كه در نظام اسلامي نفس مي‌كشيم بگوييم كه عدم تفكيك جنسيتي در سالن كنسرت موسيقي سبب ايجاد فساد مي‌شود يا بانوان نبايد در سالن‌هاي ورزشي حضور يابند، آيا اين زير سوال بردن تربيت و مردم اخلاق‌مدار كشور ما نيست مردمي كه در نظام اسلامي نفس مي‌كشند.

وي ادامه داد ضروري است مسئولان به صورت شفاف موضع‌گيري و مشكلات را تا آنجايي كه به آرامش مردم لطمه نزند تبيين کنند.

خورشيدي با اشاره به موفقيت‌هاي دولت تدبير و اميد در سياست خارجي تاكيد كرد وقت آن رسيده كه دولت در مسائل داخلی نیز تمرکز کند، مردم در شرایط حاضر انتظار دارند مطالبات خود در توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عملیاتی تر و ملموس تر شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا