اخبار
کد خبر : 5302 ۱۳۹۶/۰۹/۰۹   

زنوز قطب گردشگری آذربایجان شرقی است/ مسوولان در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذار تلاش کنند

 

مراسم معارفه شهردار زنوز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

شهردار جدید زنوز با ایراد سخنانی گفت: زنوز به عنوان قطب گردشکری استان آذربایجان شرقی مطرح است و رشد اقتصادی شهر تنها با تکمیل زیرساخت ها برای جذب توریست میسر می شود.

هادی مقدم زاده با بیان اینکه با برنامه به شهر زنوز آمده ام، اظهار داشت: پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام، توجه ویژه به زیبا سازی شهر و توسعه و ساماندهی فضای سبز، ساماندهی ورودی شهر به عنوان ویترین شهر، حمایت و تعامل با راه و ترابری و مسوولان شهرستانی و استانی، رفع نقاط حادثه خیز جاده شهر و تجهیز واحد آتش نشانی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای توسعه شهری هستند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر برگرفته از اراده و انتخاب مردم است و شهردار نیز متجلی انتخاب شورای شهر است.

شهردار منتخب شهر زنوز اضافه کرد: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در جایگاه شهرداری که متجلی انتخاب شورای اسلامی شهر است در دولت تدبیر و امید نصیب بنده شده است .

وی اذعان کرد: رکن اصلی نقش آفرینی در توسعه شهر مردم هستند و بنده نیز در دوران مسئولیت خود برای رشد و شکوفایی شهر تلاش خواهم کرد .

مقدم زاده افزود: شهردار به عنوان بازوی اجرایی شورای شهر وظایفی دارد که امیدواریم با همکاری مردم برنامه های در نظرگرفته شده تحقق یابد.

تخصیص اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریالی برای پایاب سد زنوز

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مرند دیگر سخنران این مراسم بود.

راستگو اتحاد مسوولان شهری و همراهی مردم را تنها راه پیشرفت و ترقی شهر عنوان کرد.

وی اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان زنوز را تشریح و تصریح کرد: در دو سال گذشته بیشترین اعتبارات دولتی برای شهر زنوز تخصیص یافته است، امسال نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال برای پایاب سد زنوز اختصاص یافته که اقدامات لازم برای شروع این پروژه انجام شده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر زنوز با همکاری شهردار این شهر باید در راستای اختصاص اعتبارات برای آبادانی شهر تلاش و همت کنند.

راستگو افزود: فرمانداری هر اقدامی برای افزایش اعتبارات شهر زنوز لازم باشد انجام خواهد داد.

وی گفت: مردم شهیدپرور و بافرهنگ شهر زنوز همواره در اجرای پروژه های عمرانی همراه اصلی دولت بودند و از پس نیز دولت خواهان همکاری مردم برای آبادانی شهر زنوز است.

راستگو با اشاره به ظرفیت گردشگری شهر زنوز گفت: این شهر به دلیل قرارگیری در نقطه جغرافیایی خاص دارای مناطق زیبای گردشگری و محصولات کشاورزی از جمله سیب زنوز است که شهرت جهانی دارد لذا مسوولین شهر می توانند از این پتانسیل طبیعی در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذار استفاده کنند.

ضرورت همکاری دولت، شوراهای اسلامی و مردم در راستای توسعه شهری

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهردار سابق زنوز زحماتی زیادی در راستای رفع مشکلات شهر با تعامل و پیگیری مشکلات کشیده اند که از شهردار جدید هم چنین انتظاری می رود.

مرتضی علیخانی اظهار داشت: نقش دولت در کشورهای توسعه یافته کمتر شده و در مقابل نقش مردم بیشتر شده است و همه امور به خود مردم سپرده می شود.

وی همکاری دولت، شوراهای اسلامی و مردم در راستای توسعه امور مربوط به شهر با شهرداری را ضروری دانست.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: شهر زنوز به لحاظ دارا بودن شرایط ویژه آب و هوایی و منطقه بکر گردشگری می تواند این حوزه موفق عمل کند .

وی در ادامه افزود: در اینکه دولت از لحاظ اعتبارات دولتی به شهرداری ها از هیچ کوششی دریغ نمی کند شکی نیست اما در کنار این بحث ها باید از مردمان همین شهر به ویژه زنوزیان مقیم تهران نیز استفاده کنیم.

در پایان مراسم از جبار فرجی شهردار سابق زنوز تقدیر به عمل آمد و هادی مقدم زاده به عنوان شهردار جدید شهر زنوز معرفی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا