اخبار
کد خبر : 5300 ۱۳۹۶/۰۹/۰۸   

کاهش بسیاری از دغدغه های مردم با اجرای طرح تحول سلامت

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم که از زمان دولت یازدهم آغاز شده بسیاری از دغدغه های مردم کم شده است.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از برخی از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: امیدوارم با اجرای کامل و بهره برداری از پروژه های حوزه سلامت خیلی از کمبودها در استان جبران شود و بتوانیم به متوسط های کشوری که یکی از شاخص های عقب ماندگی استان است برسیم .

وی در خصوص حوزه سلامت و اهمیت آن افزود: متاسفانه یکی از نگرانی های کشورهای جهان سوم و عقب مانده بحث سلامت است و با توجه به هزینه های سنگینی که برای قشر متوسط وجود دارد به عنوان یک نگرانی و دغدغه محسوب می شود که با اجرای طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم که از زمان دولت یازدهم آغاز شده بسیاری از دغدغه های مردم کم شده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که در بخش بهداشت داشتیم خوشبختانه آمار بیماری ها در حال پایین آمدن است ولی بیماری های نوع جدیدی هم مثل سرطان ها با توجه به زندگی بشر به وجود آمده که نگرانی آینده کل جوامع انسانی است.

وی تصریح کرد: اهمیت و توجه دولت و مردم به بخش سلامت می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند .

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به سوال چگونگی حمایت استانداری از پروژه های بزرگ در دست اجرای دانشگاه گفت: ما مشکلاتی که برای تکمیل این پروژه ها وجود دارد را پیگیری کرده و هم از مرکز و هم از استان هر چه در توان داریم به کار خواهیم بست.

این مقام مسئول اضافه کرد: رضایت مردم زمانی حاصل می شود که دسترسی بهتری به امکانات خصوصاً امکانات بهداشتی و درمانی داشته باشند و این می تواند ایمنی زندگی آنها را تضمین کرده و یک اطمینان خاطر برای ادامه زندگی بدهد که این امر می تواند در سطح بهره وری که در زندگی خواهند داشت تاثیر بگذارد.

وی متذکر شد: با پیگیری هایی که خواهیم داشت مشکلات مالی این پروژه ها را بررسی خواهیم کرد و دولت هم با توجه به تنگناهایی که دارد توجه کافی خواهد داشت تا رضایتمندی مردم بخصوص از بخش سلامت و بهداشت بیشتر شود.

شهریاری در پایان در خصوص خیرین عرصه سلامت و توصیه به آنان نیز اظهار داشت: در همه کشورها خیرین در رابطه با موضوع سلامت فعال هستند و خوشبختانه ما امروز صبح در بازدیدی که از بیمارستان امید داشتیم این همیاری مردم و خیرین را به عینه دیدیم که کار بسیار خوب و انسانی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه نیازی به توصیه مسئولین نیست و مردم وظیفه خودشان را بخوبی انجام می دهند و این مسئولین هستند که از مردم عقب هستند، انشالله ما هم بتوانیم پابه پای مردم و خیرین در این بخش وظایفمان را انجام دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا