اخبار
کد خبر : 53 ۱۳۹۴/۰۳/۲۸   

مسئولان براي شنيدن مشكلات مردم وقت بگذارند

استاندار آذربايجان غربي گفت: مسئولان بايد به طور جدي براي شنيدن مسائل  و رسيدگي به مشكلات مردم وقت بگذارند.

به گزارش نای قلم قربانعلی سعادت در هشتاد و هشتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان كه ظهر امروز با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه و اعضاي اين شورا در دفتر كار امام جمعه اروميه برگزار شد، خاطر نشان كرد: يكي از موضوعاتي كه گسست بين مردم و حكومت ايجاد مي‌كند، نشنيدن حرف ها و خواسته هاي مردم توسط مسئولان است.

وی افزود: وقتي كسي بارها حرف و خواسته اش را مطرح مي‌كند ولي حرف او شنيده نمي شود به تدريج اين مسئله مي تواند ميان او و حكومت فاصله ايجاد كند؛ لذا لازم است به طور جدي براي شنيدن و رسيدگي به مسائل و مشكلات مردم وقت بگذاريم و اجازه ندهيم در آنها نوعي نا اميدي نسبت به حكومت و مسئولان ايجاد شود.

سعادت اضافه كرد: در اين زمینه صدا و سيما و روابط عمومي دستگاه ها و سازمان ها مي توانند با برقراري و تقويت بسترهاي تعامل و ارتباط با مردم، مسائل و مشكلات آنها را جمع آوري نموده و به مسئولان جهت رسيدگي انعكاس دهند؛ همچنين با تعيين هيئت پيگيري از طرف شوراي فرهنگ عمومي استان مي توان نتايج اين اقدامات را مورد سنجش و ارزيابي قرار داد.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه، با تبريك آغاز ماه مبارك رمضان نيز گفت:ماه مبارك رمضان، ماه همدلي و همزباني است؛ در اين ماه رسيدگي به محرومين و مستضعفين قوت مي گيرد، آمار جرائم كاهش مي يابد لذا بايد براي بهره گيري هر چه بيشتر از بركات اين ماه پربركت، برنامه ريزي کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم گفت: تقوا و معنویت شاه کلید حل تمامی مشکلات در جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای موفق داشته باشیم باید معنویت و عبودیت را در بین مردم ارتقا ببخشیم.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مسئول ارتقای معنویت در بین کارمندان هستند و باید بر این امر اهتمام داشته باشند.

به گفته وی برپا کردن نماز به عنوان بالاترین نماد معنویت و عبودیت وظیفه مسئولان است که این امر در قرآن کریم به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در کنار نماز، توجه به حل مباحث اقتصادی و بر پا کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مهم مسئولان به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: از مهمترین نمادهای توجه به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام مدیران به شنیدن انتقادهای مردم از دستگاه های اجرایی است ولی در برخی موارد مسئولان حتی اجازه حرف زدن به مردم را نمی دهند.

در ادامه اين جلسه،‌اعضاي شوراي فرهنگ عمومي استان در خصوص استفاده از فرصت ها و ظرقيت هاي تبليغي ماه مبارك رمضان درجهت كاهش آسيب هاي اجتماعي و ارتقاي سرمايه اجتماعي بحث و تبادل نظر كردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا