اخبار
کد خبر : 5294 ۱۳۹۶/۰۹/۰۸   

معاون استاندار بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد تاکید کرد

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم استفاده از پتانسیل و ظرفیت تشکل های مردم نهاد در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت ها و پتانسیل ها، مدیریت کمکها و حضور مردم است .

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در جلسه هماهنگی مشارکت های مردمی سازمان یافته در مدیریت بحران بر لزوم استفاده از تشکل های مردمی و ظرفیت و پتانسیل این تشکل ها در مواقع بروز حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه حضور و کمک های مردم بی نظیر و قابل توجه بود لذا آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است که این حضور و کمک ها باید مدیریت شود.

وی گفت: پس از حادثه پلاسکو بحث جدیدی در سطح ستاد مدیریت بحران کشور مطرح شد و آن استفاده از تشکل‌های مردمی است چون در حوادث مشابه زلزله کرمانشاه و دیگر حوادث کشور، حضور و کمک مردم بسیار قابل توجه و شایان است.

وی تصریح کرد: اما این حضور باید مدیریت و سازماندهی شده تا از این ظرفیت و قدرتی که مردم دارند به صورت بهینه استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در حل بحران ها بویژه بحران های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی و تقویت تشکل های مردم نهاد و ارائه آموزشهای لازم برای آمادگی بیشتر این تشکل ها باید در اولویت قرار گیرد چرا که در صورت سازماندهی و مدیریت تشکل های مردم نهاد در مواقع بحرانی می توان از این پتانسیل ها بصورت بهینه استفاده کرد.

وی بر شکل گیری هسته های مردمی، تعامل با سازمانهای دولتی مرتبط، به روز کردن اطلاعات و توانمندسازی تشکلها تاکید کرد و افزود: از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کرد آموزش و توانمند سازی افراد در مقابل بروز حوادث و بحران‌ها قبل ، حین و بعد از بحران است.

رادفر در ادامه بر تشکیل کارگروه تخصصی با حضور تشکل های مردم نهاد مرتبط با مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران 14 کارگروه دارد که مدیریت بحران سازمانهای مردم نهاد یکی از کارگروههای آن به شمار می رود .

وی با تاکید بر اینکه اتفاق اخیر زلزله کرمانشاه نشان از اوج ایثار و نوع‌دوستی مردم داشت، بیان کرد: این در حالی بود که برخی مردم خود به طور مستقیم قصد کمک‌رسانی و اعزام به منطقه را داشتند که خود در عین زیبایی، نوعی نابسامانی ایجاد کرده بود.

رادفر گفت: متاسفانه در برخی مناطق، امکانات به وفور به مردم زلزله زده ارسال شد در حالی که برخی مناطق، محروم از کمک شدند.

وی با تاکید بر آمادگی پیش از بحران اظهار کرد: باید در شرایط عادی، کار سازماندهی انجام، ساختارها تعریف و تمرینات صورت گیرد بنابراین باید کارگروهی به صورت تخصصی که اعضای آن کشوری و استانی باشد، تشکیل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی جزو پنج استان برتر کشور در بحث زلزله کرمانشاه معرفی شد، گفت: علاوه بر آن همه اقشار مردم، نیروهای سپاه، ارتش و رسانه‌ها هم در مدیریت و کمک به این بحران کمک کردند.

وی با بیان اینکه نخستین کار پس از زلزله کرمانشاه، رصد مشکلات خود استان بود، اظهار کرد: در این رابطه تنها شاهد قطعی برق در برخی مناطق جنوب استان بوده که تیم ارسال و برق آنجا تامین شد.

رادفر با تاکید بر اینکه باید به نحوه مدیریت کمک‌ها در استان تدبیر شود، تصریح کرد: برای مثال در روز چهارم زلزله، اعلام شد که ارسال هیچ مواد غذایی انجام نشود که باید مدیریت شود چون این خود نوعی از بین رفتن منابع محسوب می‌شود‌.

وی بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی مناسب که چه نوع کمک‌هایی پیش، پس و حین بحران انجام شود به کمک دستگاه‌های متولی شکل گیرد چون تشکل‌های مردمی کمک‌های بزرگی در موارد خیریه، بهداشت و درمان و اعتیاد انجام می‌دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا