اخبار
کد خبر : 5293 ۱۳۹۶/۰۹/۰۸   

تداوم عملیات بیمه گذاری محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تا پایان دی ماه ۹۶

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تداوم عملیات بیمه گذاری محصولات کشاورزی استان تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی با بیان این مطلب اظهار داشت: مهلت بیمه گذاری زراعت پائیزه تا ۱۵ آذرماه، درختان هسته دار تا پایان آذرماه و محصولات باغی از قبیل انگور، سیب درختی و گردو تا اواخر دی ماه سال جاری از طرف صندوق بیمه کشاورزی تمدید شده است .

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی بیمه محصولات کشاورزی در بین بهره برداران این بخش ، از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با به بیمه کردن محصولات خود در مدت زمان باقی مانده به عنوان مطمن ترین چتر حمایتی دولت،درصد میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی خود را کاهش دهند.

جلیلی ادامه داد: در سال گذشته 44 هزار و 800 پرونده بهره برداران به ارزش 274 میلیارد تومان جهت استمهال وام های خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه بخش کشاورزی استان به بانک های عامل معرفی و پرونده های واجد شرایط مورد بررسی و اقدام قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : انتظار داریم در سال جاری نیز با ابلاغ به موقع دستور العمل اجرایی استمهال وام های خسارت دیدگان به بانک ها توسط بانک مرکزی ، پس از تایید کمیته خسارت شهرستانها و بررسی موارد مطرح شده ، کشاورزان بتوانند از بخشودگی کارمزد بانکی و استمهال سه ساله وام های خود برخوردار شوند.

جلیلی با اشاره به میزان بارندگی های نسبتا مطلوب پاییزه از ابتدای مهر ماه تاکنون تاکید کرد: میزان بارندگی در استان در سال جاری در حدود 36 درصدنسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته و نسبت به بلند مدت در حدود 12 درصد کاهش داشته است .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش نیم تا یک درجه ای دما در استان ، باید بیشتر از گذشته در جهت ترویج روشهای نوین آبیاری در بین بهره برداران بخش کشاورزی و آگاه سازی کشاورزان در زمینه کاهش مصرف آب و عواقب بحران کم آبی دریاچه ارومیه تلاش نماییم .

در ادامه این جلسه عملکرد و مشکلات پیش روی بیمه محصولات کشاورزی و موضوع ( اجرای بند خ تبصره 35 قانون برنامه ششم توسعه در جهت استمهال وام های خسارت دیدگان بخش کشاورزی توسط نمایندگان شعب بانک های عامل و مسئولان اجرایی مرتبط در این زمینه مورد بررسی اعضا قرار گرفت و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا