اخبار
کد خبر : 5291 ۱۳۹۶/۰۹/۰۸   

آموزش و پیشگیری، دو رکن اساسی مقابله با موادمخدر است

 

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه موادمخدر استان کردستان و آذربایجان غربی گفت: آموزش و پیشگیری دو رکن اساسی در مقابله با معضل موادمخدر است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ علی ابراهیمی در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه موادمخدر استان کردستان و آذربایجان غربی، با بيان اينکه اقدامات پيشگيرانه، جامعه را در برابر ناهنجاري‌هاي اجتماعي حاصل از پديده شوم و خانمان‌برانداز موادمخدر واکسينه مي‌کند، اظهار داشت: نخستين قدم در بحث پيشگيري بايد از سوي خانواده‌ها برداشته شود.

وی افزود: اگر ما بتوانيم در بحث پيشگيري و برخورد با موادمخدر به صورت ريشه اي و قاطع عمل كنيم مسلماً از بروز جرایم ديگر نيز پيشگيري خواهد شد.

این مقام انتظامی با بيان اينكه استعمال موادمخدر و اعتياد به آن فرزندان را از حق سالم زيستن در سال هاي جواني و بزرگسالي محروم مي كند، اظهار داشت: ارتقاء سطح آگاهي والدين بهترين راه براي پيشگيري از اعتياد در جامعه است.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود به کارکردهاي اجتماعي خانواده نيز پرداخت و اظهار داشت: افزايش ناسازگاري ها و ناهنجاري هاي رفتاري و اخلاقي و حتي رشد جرایم، بيشتر در جوامعي رخ می دهد که نقش خانواده در تربيت فرزندان ناديده گرفته مي شود.

وی خانواده را به عنوان موثرترين مرکز تربيت انسان دانست و تصریح کرد: فضاي خانواده ها بايد به گونه اي باشد که فرزندان هرگونه مشکلي را با والدين در ميان گذارند و در صورت نياز با اطلاع بموقع اين موارد به پليس از آسيب هاي جدي به نوجوانان و جوانان، پيشگيري کنند.

جانشین انتظامی استان آذربایجان غربی تهديد های موجود در خانواده ها را يادآور شد و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان بر خلاف سال هاي دفاع مقدس با ترفندهاي نرم وارد عرصه شده و كانون خانواده را مورد هدف قرار داده كه در اين ميان بايد با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبری، بصيرت خود را افزايش دهیم تا بتوانیم به راحتي با اين ترفند به مقابله برخیزیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا