اخبار
کد خبر : 5290 ۱۳۹۶/۰۹/۰۵   

کاهش تولید عامل اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی/ قیمت ها از اوایل دی ماه عادی می شود

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در چند هفته اخیر گفت: این روند افزایش قیمت از اواخر مهر تا اواخر آذرماه به دلیل پایان یافتن تولید این محصول در داخل استان، طبیعی است و از دی ماه قیمت ها کاهش می یابد.

به گزارش نای قلم، عبداله فتح اله زاده در گفتگویی اظهار داشت: به دلیل فرا نرسیدن زمان برداشت محصول گوجه فرنگی در جنوب کشور، میزان عرضه به بازار کاهش یافته و این امر روند افزایشی قیمت این محصول را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: از اوایل دی ماه محصولات تولیدی جنوب کشور به بازار عرضه می شود که در این صورت شاهد کاهش قیمت ها در استان خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه 40 تن گوجه فرنگی از هر هکتار از اراضی آذربایجان غربی به دست می آید، ادامه داد: با این آمار در سال جاری 220 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول در استان جمع آوری و به بازار عرضه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کیفیت تولیدات گوجه فرنگی استان بسیار مطلوب است و درصدد افزایش تولید در استان هستیم.

وی افزود: قیمت گوجه فرنگی بر اساس میزان تقاضا و موجودی محصول در بازار تعیین می شود.

فتح اله زاده با اشاره به مصرف گوجه فرنگی تولیدی آذربایجان غربی در سایر کشورها و استان ها گفت: محصولات تولیدی استان به کشورها و استان های همسایه صادر و در فصل زمستان نیز گوجه فرنگی مورد نیاز از استان های جنوب کشور تامین می شود.

وی ادامه داد: سالانه پنج هزار و 500 هکتار از اراضی استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص می یابد، که سه هزار هکتار آن در ارومیه، یک هزار و 500 هکتار در میاندوآب و مابقی در سایر شهرستان های استان قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا